۰ نفر

با حضور نوبخت و سیف صورت گرفت؛

بررسی وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد بودجه سال ۹۵ در کمیسیون برنامه و بودجه

۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 186835
بررسی وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد بودجه سال ۹۵ در کمیسیون برنامه و بودجه

نماینده مردم اردکان در کانال تلگرامی خود نوشت: تشریح وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد بودجه سال 95 در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور 'نوبخت' و 'سیف' صورت گرفت.

این کمیسیون ظهر امروز- یکشنبه- به منظور بررسی وضعیت اقتصادی کشور، عملکرد بودجه سال 1395 و ویژگی ها و آثار اقتصادی آن با حضور «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی تشکیل جلسه داد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نماینده مردم اردکان با بیان اینکه در این جلسه عنوان شد اعتبارات عمرانی سال 95 با رقم 42 هزار میلیارد تومان، 68 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است تصریح کرد: 24 هزار میلیارد تومان به سرمایه دولت نزد بانک ها افزوده شده و 15 هزار میلیارد تومان نیز از بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت گردیده است.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار اضافه کرد: بنا به گزارش سازمان برنامه و بودجه؛ پیش بینی رشد اقتصادی کشور درسال 95 با احتساب نفت، 5 درصد و نرخ تورم 9 درصد بود اما مرکز آمار در 9 ماهه اول سال گذشته، رشد اقتصادی با لحاظ فروش نفت را 7/2 درصد و بدون نفت را 5 درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند سال 95 را 6/8 درصد اعلام نموده است.

تابش در کانال تلگرامی خود یادآور شد: از دیگر شاخص های اقتصادی مطرح شده در این جلسه را می توان به رشد نقدینگی سالیانه 24 درصدی تا آخر بهمن ماه 95، حجم تسهیلات 477 هزار میلیارد تومانی پرداختی یازده ماهه بانک ها و حجم نقدینگی حدود 1200 هزار میلیارد تومان اشاره کرد.