۰ نفر

عزم دولت برای خروج از بنگاه‌داری در سال جدید

وزیر رفاه از یارانه ۲۵۰ هزارتومانی انتقاد کرد

۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 185759
وزیر رفاه از یارانه ۲۵۰ هزارتومانی انتقاد کرد

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح بیمه ۲۰۰هزار کارگر ساختمانی، از طرح موضوع پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی انتقاد کرد.

علی ربیعی امروز دردیدار با کارکنان سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این سازمان، گزارشی از حوزه‌های مختلف کاری این وزارتخانه ارائه داد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با تاکید بر اینکه درسه سال گذشته خدمات اجتماعی بسیاری انجام دادیم اما متاسفانه مساله ای که وجود دارد این است که اندازه گیری خدمات سازمان‌های اجتماعی کاری دشوار است و خط کشی برای آن  وجود ندارد گفت: ادعا نداریم که اکنون بازنشستگان زندگی بسیار خوبی دارند اما با شیبی که برای افزایش حقوق ها درنظرگرفتیم شکاف میان دریافتی و تورم برای این گروه از افراد جامعه کاهش پیدا کرد.

وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی یادآورشد: دستمزد کارگری نیز جهت گیری خوبی داشت و ۱۲هزارخانواده دارای دو معلول به بالا را صاحب خانه واز زنان سرپرست خانوارحمایت کردیم. دراین سه سال با افزایش حدود ۴۰تا۳۵ درصدی سرپرستی فرزندان سازمان بهزیستی از سوی خانواده ها رو برو بودیم و شعار بهزیستی جامعه محور به جای بهزیستی دولت محور را با بردن بهزیستی به خانواده محقق کردیم.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۹۰درصد غربالگری شنوایی و بینایی انجام دادیم و امسال نیز غربالگری ژنتیک را محقق می کنیم که برای انجام هر یک از این امور رنج ها و دشواری های زیادی کشیدیم.

ربیعی ادامه داد: امروز درسازمان تامین اجتماعی صاحب نظریه هستیم و در این دولت  بینش صحیح درحوزه رفاه وجود دارد  و با تلاش شما کارکنان زحمت کش توانستیم طرح تحول سلامت را با بیمه ۱۱میلیون حاشیه نشین فقیر عملی کنیم  که همه این ها را مدیون شما همکاران عزیز در بخش درمان هستیم. درشورایعالی بیمه نیز تمام تلاش خود را به کاربستیم تا دراین حوزه نیز رفتارهای قابل قبولی از خود به یادگاربگذاریم.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی به فعالیت‌های مهم انجام شده دربخش مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اقدامات درسایه تامین اجتماعی و چند سازمان دیگر مانند بهزیستی و ...به شکل هوشمند انجام شد و این اقدامات و نظریه‌ها مورد تایید مقام معظم رهبری قرارگرفت.

علت طلاق فقط بیکاری و اعتیاد نیست

ربیعی با اشاره به اینکه قابل قبول‌ترین امر در حوزه آسیب‌های اجتماعی ریشه یابی دلایل طلاق بود، اظهار کرد: مردم به طور سنتی فکرمی کنند بیکاری و اعتیاد ریشه‌های طلاق هستند و این در حالی است که با تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که با تغییردیدگاه ها و ساخت های قدرت در خانواده‌ها، زوج ها مهارت گفت و گو با یکدیگر را ندارند و ناسازگاری شش ماه اول ازدواج منجر به بسیاری از جدایی شده است و این درحالیست که بیکاری و اعتیاد در رتبه چهارم دلایل طلاق ها قرارگرفت.

وی گفت: درحوزه اشتغال نیز نظریه آوردیم و به تعبیر یکی از وزرا ء در این حوزه پارادایم ایجاد کردیم. ما همواره در حوزه تامین اجتماعی مورد جفا بوده و هستیم. سازمان تامین اجتماعی همچنین دربخش الکترونیک پیشتاز بوده و امیددارم در این حوزه پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

ربیعی تصریح کرد : درسال ۹۶ تصمیم بزرگی داریم  و می خواهیم از بنگاه داری های زیادی خارج  شویم و ساختارها را در سرمایه گذاری تغییردهیم.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی از کارکنان این سازمان خواست در سال جدید نیز برنامه ریزی ها در راستای افزایش احترام به مراجعه کنندگان باشد و این امر را شعار امسال خود قراردهند.

ربیعی همچنین با بیان اینکه نیازداریم که مردم ما خوشبخت‌تر ازاین زندگی کنند و باید سال‌های عقلانیت در کشورمان جاری شود اضافه کرد : عده ای می گویند هنوز بسیاری از کارهایی که در این دولت انجام شده نتوانسته در زندگی مردم پرمعنا شود، خوب این امر طبیعی است چرا که خیلی از کارهای بزرگ درکوتاه مدت تاثیرخود را نشان نمی‌دهند و دردنیا با پدیده رشد بدون اشتغال روبرو هستیم و باید برای پررنگ شدن کارهای انجام شده همه به هم کمک کنیم.

وزیرتعاون، کارروفاه اجتماعی ادامه داد : حالا عده‌ای موضوع یارانه ۲۵۰ هزارتومانی را مطرح کرده‌اند و این امر بازی با نیازهای مردم و ایجاد رضایت آنی و غیر ممکن است. ما به جای این سخنان به دوره ای طولانی از عقلانیت و سخت کوشی نیازداریم.

دکترربیعی گفت: بسیاری از تصمیم های بدون عقلانیت وتنها برای ایجاد رضایت لحظه ای در دولت قبل گرفته شد. این در حالی است که ما درجلسه غیرعلنی مجلس ابعاد مختلف کار سازمان تامین اجتماعی را به نمایندگان توضیح دادیم و موضوع بحران صندوق ها را مطرح کردیم و خوشبختانه این امر به عنوان یکی از مسائل مهم و کلان کشور مورد اهمیت قرارگرفته است.