۰ نفر

ربیعی: امسال سال سخت‌تر و پرمسئولیت‌تری پیش‌رو داریم

اشتغال؛ دستور کار اولین نشست دولت در سال ۹۶

۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
کد خبر: 184330
اشتغال؛ دستور کار اولین نشست دولت در سال ۹۶

وزیر تعاون، کار و رفاه با تشریح روند طی شده برای تعیین دستمزد کارگران در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: اولین نشست دولت در سال ۹۶ با برنامه‌های اشتغال آغاز می‌شود.

علی ربیعی با اعلام اینکه اولین نشست هیات دولت در سال ۹۶ با برنامه های اشتغال آغاز می شود، بیان داشت: بیمه اجتماعی و فراگیر را اجرا می کنیم. در دولت تدبیر و امید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون مداخله گری و با ارئه فهم، درک و نظریه جدید ابعاد مختلف مسائل مرتبط را با دیدگاه جدید بررسی و در سه حوزه تعاون، رفاه و کار پارادایم سازی کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همانطور که بیمه ۱۰ میلیون حاشیه نشین در این دولت محقق شد تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در سال جدید بیمه اجتماعی و فراگیر را در دولت تدبیر و امید عملی کنیم.

وی افزود: دولت در سال اول ۲۵ درصد به دستمزد ها اضافه کرد که در عمل به ۳۱ درصد رسید، در سال دوم ۱۷ درصد افزایش رقم دستمزد داشتیم که در عمل به ۲۱ درصد رسید، سال سوم نیز این رقم ۱۴ درصد افزایش داشت که در عمل ۱۵,۳ بود و امسال نیز ۱۴.۵ درصد افزایش دستمزد تعیین شد. گرچه هنوز سفره ها خالی است اما ما شیب و جهت را درست کردیم.

ربیعی تصریح کرد: سیاست حمایت غذایی نیز به منظور رفع سوء تغذیه دنبال شد و خوشحالم که امروز مردم جامعه با ابعاد مختلف فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آشنایی دارند و فعالیت های این وزارتخانه همواره مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور بوده و هست و نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سال سخت تر و پُرمسئولیت تری را برای ما به دنبال دارد.