۰ نفر

تقوی: در رونق اقتصادی قرارداریم

۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
کد خبر: 182052
تقوی: در رونق اقتصادی قرارداریم

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:از نظر اقتصاددان ها دولت آقای روحانی اقتصاد را از رکود خارج کرده و به شرایط رونق رسانده است.

مهدی تقوی درپاسخ به منتقدانی که مهمترین ناکامی دولت یازدهم را باقی ماندن در رکود عنوان می کنند،اظهارداشت: کسانی که می گویند دولت یازدهم نتوانسته اقتصاد را از رکود خارج کند، سواد ندارند؛ بنده 3 جلد کتاب ادوار تجاری درباره رونق و رکود و نوسانات اقتصاد را سالها پیش در  2800 صفحه نوشتم و آن را سالهاست در دوره دکترا آن تدرس می کنم، کسانی که این بحث ها را مطرح می کنند بهتر است اول سه جلد کتاب من را بخوانند تا یاد بگیرند که وقتی می گوییم رکود منظور چه شرایطی است و وقتی می گوییم رونق شامل چه شرایطی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، وی افزود: از نظر ما اقتصاددان ها،دولت آقای روحانی اقتصاد را از رکود خارج کرده و شرایط کنونی که درآن به سرمی بریم، رونق اقتصادی است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت آقای روحانی نرخ های منفی رشد اقتصادی باقیمانده از دولت آقای احمدی نژاد را به مثبت تغییر داد،خاطرنشان کرد: البته بخشی ازاین اتفاق مرهون توافق برجام  و زحمات آقای دکتر ظریف و سیاست جدید دیپلماسی اقتصادی بود که سبب شد شوک مثبت به اقتصاد وارد شود و  نرخ رشد را کند.

تقوی خاطرنشان کرد: دولت آقای احمدی نژاد با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تورم را به 40 درصد رساند و نرخ رشد را منفی کرد؛حال آنکه امروز هم نرخ رشد اقتصادی مثبت شده و هم تورم تک رقمی شده است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به عملکرد تیم اقتصادی دولت عنوان کرد:دولت آقای روحانی از وجود اقتصاددانانی مثل آقای دکتر نهاوندیان بهره گرفته و توصیه های آنها سبب شده تا همانطور که صندوق بین المللی پول هم گزارش داده، اقتصاد ایران به سربالایی بیفتد و این یعنی وضعیت بهتر می شود.

به گفته وی اگر سال آینده شوک منفی اتفاق نیفتد نرخ رشدی پیش بینی شده دولت،محقق می شود.