۰ نفر

تعطیلی۴هزار کارگاه طلاسازی با اجرای قانون مالیات برارزش افزوده

احتمال فروپاشی صنعت داخلی طلا

۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲:۰۸
کد خبر: 181414
احتمال فروپاشی صنعت داخلی طلا

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر تهران گفت:در۲ سال گذشته۴هزار و ٢٠٠ کارگاه طلا و زیورآلات در کشور تعطیل شد که بیکاری ٣٠ هزار و ٢٠٠ نفر و ابطال۷۵۰ پروانه کسب را به دنبال داشت.

«حسین پنداروند» عصر چهارشنبه در نشست خبری همایش ملی هنر، صنعت طلا و جواهر ایران، افزود: گردش مالی طلا و جواهر در جهان افزون بر یک هزار میلیارد دلار است که ایران سهم خوبی در بازار داشت که علت آن اقبال مردم در خرید این محصول و نگاه سرمایه ای به آن است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «آیت محمدولی» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور نیز چندی پیش گفته بود، قانون مالیات برارزش افزوده ۷۰۰ واحد صنفی طلا را در تهران به تعطیلی کشانده است.

پنداروند در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: ایران در گذشته در صنعت طلا صادرات محور بود و امروز اگر بتوانیم تولید داخل را تامین کنیم، مانع خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می شویم.

وی ادامه داد: این صنعت برای جوانان جذاب است و می تواند زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کند، از طرف دیگر با شکوفایی این صنعت نیازی به ورود سرمایه گذار خارجی به کشور نیست.

در ادامه این نشست «سلیمان مددپور» دبیر همایش ملی هنر و صنعت طلا و جواهر ایران گفت: این همایش با هدف بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، حمایت از تولید ملی در هنر و صنعت طلا و جواهر و بررسی تاثیر ورود فناوری بر آن برگزار می شود.

وی افزود: براساس این قانون ٩ درصد از کل تولیدات طلا به عنوان مالیات کسر می شود؛ در صورتی که باید مالیات از اجرت ساخت کسر شود.

همایش ملی هنر و صنعت طلا و جواهر ایران با هدف حمایت از تولیدکنندگان این هنر روز شنبه ۲۱ اسفندماه در مرکز فرهنگی سیدالشهدا برگزار می شود.