۰ نفر

ربیعی: استقبال گسترده شرکتهای خارجی از ایران پس از برجام

۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 180088
ربیعی: استقبال گسترده شرکتهای خارجی از ایران پس از برجام

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از تحقق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) شرایط به نحوی فراهم شده که شرکتهای خارجی زیادی برای تولید مشترک به ایران روی آورده اند که یکی از نمونه های آن در بخش پوشاک است.

علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از 2 شرکت تولیدی در شهرک صنعتی مشهد افزود: یکی از بخشهایی که ظرفیت خالی و زمینه ایجاد شغل گسترده در کشور دارد بخش پوشاک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: مشکلات عرصه پوشاک به دلیل اندازه بنگاهها، بخش طراحی و نوع برش پارچه توسط دستگاهها و به اصطلاح دورریز پارچه بوده که با برطرف کردن این موارد، اشتغالزایی در این بخش نیز رو به گسترش می باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی می شود در صنعت پوشاک ایران 500 هزار نفر مشغول کار شوند.

وی افزود: در بنگلادش حداقل 20 میلیون نفر در بخش پوشاک مشغول کار هستند و یا در ترکیه بیش از 2 میلیون نفر در صنعت پوشاک فعالیت می کنند بنابراین رقم 500 هزار نفر برای کشور ما زیاد نیست و می توان به سرعت آن را ایجاد کرد.

ربیعی ادامه داد: شرکت تعاونی سالارپوش در مشهد یکی از نمونه های موفقی است که بعد از برجام توانست با شرکت ال.سی.وای.کی.کی ترکیه قرار داد امضا کند و در نخستین مرحله این شرکت ترکیه ای 2و نیم میلیون دلار سفارش داده است.

وی گفت: ایران از قدیم سنت دوزندگی قوی داشته است. مشهد نیز ظرفیت زیادی برای گسترش مراکز پوشاک و کفش دارد و برنامه های مختلفی برای رسیدن به این هدف در حال اجرا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای حضور در همایش خیرین اشتغال کشور، نشست سراسری هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست و افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه توانیابان و معلولان جسمی و حرکتی به مشهد سفر کرده امروز نیز با حضور در شهرک صنعتی مشهد از شرکت تعاونی پوشاک سالارپوش و شرکت تولیدی کفش پاژگام نوین بازدید کرد.