۰ نفر

متقاضیان کار در دولت یازدهم ۲ برابر شدند

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۴۴
کد خبر: 179809
متقاضیان کار در دولت یازدهم ۲ برابر شدند

مشاور اقتصادی رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم و‌ از پاییز 1393، سالیانه یک میلیون و 200 هزار نفر یعنی 2برابر گذشته، متقاضی شغل بودند.

 مسعود نیلی شامگاه سه شنبه در همایش 'ایران فرهنگی در شرایط جهان امروز' افزود: بین سال 1384 تا 1393 به طور متوسط سالیانه 60 هزار نفر وارد بازار کار شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: به دلیل ورود متولدان دهه 60 به بازار کار، دولت یازدهم با حجم زیادی از نیروی متقاضی شغل روبرو شد.

به گفته وی، گرچه ایجاد سالیانه 700 هزار شغل کنونی یک رکورد به شمار می رود اما پاسخگوی همه متقاضیان نیست و به همین سبب، شمار بیکاران در حال افزایش است.

** درآمد نفتی دی ماه 1394 کمتر از یک میلیارد دلار بود

مشاور اقتصادی رییس جمهوری اعلام کرد در سال 1390 متوسط درآمد نفتی ماهیانه ایران 10 میلیارد دلار و درآمد کل آن سال بیش از 120 میلیارد دلار بود.

وی ادامه داد: در دی ماه پارسال پیش از اجرای توافق هسته ای (برنامه جامع اقدام مشترک- برجام) درآمد نفتی کمتر از یک میلیارد دلار شد و پارسال کل درآمد صادرات نفت 24 میلیارد دلار بود.

به گفته وی، در دوران وفور درآمدهای نفتی شبیه ونزوءلا کشور اداره شد و اگر آن رویه ادامه می یافت اکنون تورم ایران مانند آن کشور به 1200 درصد می رسید.

** فرهنگ به اقتصاد درونزای خود متکی است

مدیرعامل خانه سینما نیز در این نشست گفت: بخش فرهنگ و هنر به اقتصاد درونزای خود متکی است اما همواره از سوی دولتمردان مورد بی توجهی قرار گرفته است.

به گفته وی، فروش سینمای ایران از ۳۱۰ میلیارد ریال سال ۱۳۹۲ به بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تا اسفند ۱۳۹۵ رسیده است.

وی ادامه داد: گردش مالی صنعت موسیقی نیز پارسال به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید اما هنوز بیش از یک هزار شهر فاقد سالن سینما و تئاتر است.

** رییس اتحایه چاپخانه داران: واردات کالای چاپی 140 هزار میلیارد بود/ نیلی: این رقم صحیح نیست

رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران هم در این نشست میزان واردات پارسال کالای چاپی را ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و از دولت برای محدودسازی واردات و اعطای تسهیلات خرید ماشین های چاپ یاری طلبید.

اما مشاور رییس جمهوری درباره آمار این فعال صنفی گفت که چنین رقمی درست نیست و این میزان واردات در این بخش نداریم.

نیلی بر حمایت دولت از اصناف تاکید کرد و برگزاری نشست های تخصصی تر در این زمینه را خواستار شد تا در خلال آن مشکلات صنفی با جزییات بیشتر در اختیار دولتمردان قرار گیرد.

همایش ایران فرهنگی در شرایط جهانی امروز نخستین نشست دولتمردان و هنرمندان برای گفت و گوی بدون واسطه به شما می رود.

در این آیین که با حضور هنرمندان کشور برگزار شد، بجز نیلی، رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بیان نگاه های خود پرداختند.