۰ نفر

افتتاح معدن مس چهل کوره زاهدان و طرحهای مخابراتی با حضور روحانی

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 179671
افتتاح معدن مس چهل کوره زاهدان و طرحهای مخابراتی با حضور روحانی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از افتتاح معدن و کارخانه مس "چهل کوره" شهرستان زاهدان به صورت ویدئو کنفراسی با حضور رئیس جمهور خبر داد.

نادر میرشکار افزود: معدن و کارخانه مس "چهل کوره" یکی از 33 طرح اقتصاد مقاومتی در سطح کشور است که براساس پتانسیل‌های معدنی سیستان و بلوچستان و با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 350 میلیارد ریال و 2. 8 میلیون یورو توسط شرکت ملی صنایع مس ایران ایجاد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم این پروژه برای 250 نفر، گفت: این معدن و کارخانه فرآوری مس در منطقه "چهل کوره" بخش "نصرت‌آباد" از توابع شهرستان زاهدان واقع شده است.

میرشکار با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه معدن مس "چهل کوره" واقع در منطقه "گراغه" در 100 کیلومتری غرب زاهدان از سال 89 در استان آغاز شده است، تصریح کرد: ذخیره معدن مس" چهل کوره" بیش از  15 میلیون تن تخمین زده شده که تامین کننده مواد اولیه کارخانه فرآوری مس احداث شده در جوار این معدن محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حجم استخراج پیش‌بینی شده در این معدن سالانه 300 هزار تن است، افزود: تاکنون برای اکتشاف و تجهیز این معدن  و کارخانه فرآوری آن که در جوار معدن احداث شده، بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

 همچنین همزمان بهره‌برداری از طرحهای شرکت مخابرات ایران در استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز شد.

اجرای طرحهای مخابراتی با افتتاح 600 سایت مخابراتی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و قرار است به دلیل شرایط خاص این استان توسعه فناوری نوین در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در این استان نسل 3 و 4 مخابرات گسترش  یابد.