۰ نفر

زمان اتمام بزرگراه ساحلی دریای خزر چه وقت است؟

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳
کد خبر: 177724
زمان اتمام بزرگراه ساحلی دریای خزر چه وقت است؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل درباره زمان اجرایی بزرگراه ساحلی دریای‌خزر گفت: پیش‌بینی ما این است که طی 4سال کنارگذرهایی که عملیات اجرایی آن دنبال می‌شود، به اتمام برسانیم.

خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت ساخت بزرگراه ساحلی دریای خزر اظهار داشت: یکی از محورهای مهم ما، ساخت بزرگراه ساحلی دریای خزر است که از آستارا شروع می‌شود و به نوشهر و از آن‌جا به جنگل گلستان و بعد بجنورد متصل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، وی افزود: این محور، یکی از محورهای مهم ماست و ترافیک بسیاری نیز به خاطر مردم منطقه خواهد داشت؛ به خصوص این‌که یک محور گردشگری است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: این کریدور محل ارتباط بسیاری از راه‌های جنوبی و محورهای شمال به جنوب است و عملا توسط این کریدور شمالی می‌توان به سمت شرق و غرب استان‌های شمالی رفت.

خادمی عنوان کرد: تقریبا تمام این کریدور در بین شهرها به اتمام رسیده است و بعضی از کنارگذرهای شهرها مانده‌اند؛ مثل کنارگذر تالش، انزلی، لنگرود، چالوس، ساری، بابل، نور و... که عملیات اجرایی آنها دنبال می‌شود.

وی متذکر شد: ما سعی می‌کنیم این کنارگذرها را نیز به اتمام برسانیم و به این ترتیب این کریدور به صورت چهارخطه خارج از شهرها به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: بخشی از این کریدور را در سال گذشته توانستیم به اتمام برسانیم، مثل کنارگذر چالوس و ساری، اما بخش‌های دیگر مثل کنارگذر بابل و لنگرود را امیدواریم امسال بتوانیم به اتمام برسانیم.

خادمی ادامه داد: برای کنارگذرهای بزرگی مثل کنارگذر انزلی که عملیات حجیمی دارد و 16 کیلومتر به صورت بزرگراهی و چهارخطه است و حدود 1350 نیز پل دارد، در حال برنامه‌ریزی هستیم که در زمان‌بندی خوبی بتوانیم به اتمام برسانیم.

وی متذکر شد: البته عدد ریالی برای این کار خیلی زیاد است. کنارگذر انزلی در حدود 320 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین کنارگذر تالش حدود 65 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مشکلی که ما در عملیات اجرایی داریم، تملک اراضی است. تملک اراضی خیلی گران است و به سختی انجام می‌شود و کار ما را با کندی مواجه می‌کند. از سوی دیگر، به خاطر عدم تملک در برخی مسیرها، نتوانستیم مسیرها را با سرعت خوبی پیش ببریم.

خادمی عنوان کرد: در مجموع محور ساحلی دریای‌خزر حدود 550 کیلومتر است. برای اتمام کار در مجموع 670 میلیارد تومان نیاز است که کل کنارگذرها را به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذار خارجی برای این پروژه ورود کرده است؟ گفت: به دلیل این‌که بزرگراه است، سرمایه‌گذار خارجی کم است، اما در برخی جاها فراخوان سرمایه‌گذاری داخلی انجام دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی ورود کند، با آزادراهی که ایجاد خواهد شد و از طریق عوارض، می‌توانیم هزینه ساخت را برگردانیم. ولی هنوز سرمایه‌گذار برای آن اعلام آمادگی نکرده است.

خادمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که طی 4سال کنارگذرهایی که عملیات اجرایی آن دنبال می‌شود، به اتمام برسانیم. در سال گذشته نیز با تزریق اعتباری که صورت گرفت، خیلی خوب کار شد.