۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

حقوق معلمان حق التدریسی تا پایان اسفند پرداخت می‌شود

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۳۶
کد خبر: 176856
حقوق معلمان حق التدریسی تا پایان اسفند پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از کاهش 17 نوع مدرسه خبر داد و گفت: مدارس دانش آموزان استثنایی و تیزهوشان با مدارس عادی ادغام می شود.

فخرالدین دانش آشتیانی افزود: دانش آموزان استثنایی (معلول حرکتی، ذهنی) به مدارس عادی معرفی می شوند و سیاست ما نیز کاهش تعداد مدارس تیزهوشان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وی گفت: از نظر روالهای تخصصی که در فضاهای تعلیم و تربیت وجود دارد تفکیک دانش آموزان به شکل کنونی صحیح نیست .

دانش آشتیانی تأکید کرد: یکی از موارد بسیار مهم یادگیری در مدرسه یادگیری دانش آموزان از یکدیگر است و دانش آموزان با تفاوت های فردی مختلف باید در یک مدرسه حضور داشته باشند تا مفاهیم آموزشی را از یکدیگر فرا گیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی دانش آموزان را از یکدیگر جدا می کنیم هم برای دانش آموزان جدا شده و هم برای سایر دانش آموزان این موضوع آسیب زا است.

وی افزود: براساس زیرنظام های سند تحول؛ آموزش و پرورش به سمت کاهش تنوع مدارس می رود و از نظر من فقط باید یک نوع مدرسه داشته باشیم .

دانش آشتیانی تصریح کرد: در مدارس کشورهای پیشرفته دانش آموزان استثنایی و تیزهوشان در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می کنند و فقط برای آنها دستیار و مشاور قرار داده و کمتر آنها را در مدارس جدا می بینیم.

وی از پرداخت حقوق 30 هزار معلم حق التدریس تا پایان امسال خبر داد و افزود: 2هزار و 700 میلیارد تومان امسال برای پرداخت مطالبات حقوق فرهنگیان در نظر گرفتیم که بخشی از این مطالبات تا شهریور امسال پرداخت شد و حقوق معلمان حق التدریس را نیز امیدواریم تا پایان امسال پرداخت کنیم.

وی همچنین از کاهش حجم کتاب های درسی خبر داد و گفت: لازمه اجرای برنامه های تربیتی در مدارس کاهش حجم مطالب درسی و افزودن آموزش مهارت های اجتماعی و تربیتی به دانش آموزان است و این تنها با کاهش حجم کتابهای درسی میسر می شود.