۰ نفر

هپکو امروز به مزایده می‌رود

فروش ۳۹ جایگاه سوخت

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 176601
فروش ۳۹ جایگاه سوخت

مشاور سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری سومین مزایده جایگاه‌های سوخت در روز گذشته ۲۴ بهمن ماه سال جاری خبرداد و گفت:‌ در این مزایده ۶۰ جایگاه سوخت در دو نوبت عرضه شد و برای ۳۹ جایگاه مشتری وجود داشت.

سید جعفر سبحانی، از برگزاری سومین مزایده جایگاه‌های سوخت توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز گذشته ۲۴ بهمن ماه جاری خبرداد و گفت:‌ در این مزایده ۶۰ جایگاه سوخت در دو نوبت عرضه شد و برای ۳۹ جایگاه مشتری وجود داشت که دو سوم تعداد جایگاه‌ها را شامل می‌شود و ۷۰ درصد تعداد جایگاه‌های عرضه شده فروش رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، مشاور سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه از ۱۳ استان جایگاه سوخت به مزایده گذاشته شد که سه استان اصفهان (یک جایگاه)، البرز (یک جایگاه) و مازندران (۳ جایگاه) متقاضی نداشتند، تصریح کرد: با این وجود ۱۰ استان دیگر متقاضی خرید جایگاه‌های سوخت عرضه شده را داشتند.

وی عنوان کرد: تهران با ۱۵ جایگاه ، خوزستان با ۱۴ جایگاه و هرمزگان با ۸ جایگاه بالاترین تعداد جایگاه های عرضه شده را به خود اختصاص دادند. همچنین از ۱۵ جایگاه سوخت در تهران ۱۳ جایگاه بفروش رفت.

سبحانی اضافه کرد: برای ۳۹ جایگاه ۲۲۰ پاکت قیمت به سازمان خصوصی سازی رسید که تقریبا ۵.۵ تا ۶ برابر مورد نیاز پاکت قیمت دریافت شد، به عبارت دیگر در برخی استان ها تعداد زیادی قیمت پیشنهادی به سازمان ارائه شد به طوریکه برای یک جایگاه سوخت در میناب ۳۵ پاکت پیشنهادی قیمت رسید.

مشاور سازمان خصوصی سازی قیمت پایه ۳۹ جایگاه را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و قیمت فروش آنها را ۲۷۵ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد:‌ برخی از جایگاه ها قیمت پایه و برنده تفاوتی با هم نداشتند اما در برخی دیگر مانند میناب ۶ برابر قیمت پایه پیشنهاد شد. قیمت فروش رفته ۳۵ برابر قیمت اولیه بود.

وی تاریخ برگزاری مزایده اول جایگاه ها را ۱۵ شهریور، مزایده دوم را ۲ آذر و مزایده سوم را ۲۴ بهمن ماه ذکر کرد و افزود: تا پایان امسال بقیه واگذاری ها نیز انجام خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه، تمامی واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی انجام شده است ، گفت: حتی یک شبه دولتی هم  در این مزایده وجود نداشت و در مجموع جایگاه های سوخت پتانسیل خوبی برای مردم جهت سرمایه گذاری و حضور در عرصه اقتصادی و عرضه توانمندی های اقتصادی دارد.

مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: بعد ازظهر امروز مزایده مهم شرکت هپکو برگزار می شود.