۰ نفر

بازدید آخوندی از پروژه‌های راهی در کرمانشاه

۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
کد خبر: 175823
بازدید آخوندی از پروژه‌های راهی در کرمانشاه

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه آهن کرمانشاه مشکل تامین ریل ندارد.

عباس آخوندی، امروز(۲۱ بهمن) در حاشیه بازدید از راه آهن در حال احداث ملایر- کرمانشاه، این پروژه را از پروژه های مهم ریلی کشور برشمرد که طی چند سال اخیر فعالیت خوبی در آن صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: احداث این پروژه از ملایر تا فیروزان به اتمام رسیده و ایستگاه فیروزان نیز آماده بهره برداری است.

آخوندی افزود: از فیروزان تا کرمانشاه نیز ۹۸ درصد کارهای زیرسازی پروژه به اتمام رسیده و  تنها قطعاتی در مسیر مانده که باید تملک شود که منابع مالی برای تملک این اراضی نیز تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تامین ریل پروژه نیز مشکی نداریم و ریل مورد نیاز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه کرمانشاه نیز با سرعت خوبی در حال احداث است، گفت: خوشبختانه ایستگاه کرمانشاه درون شهر قرار دارد و فاصله بسیار کمی با فرودگاه و پایانه مسافربری کرمانشاه دارد و به نوعی یک حمل و نقل ترکیبی(قطار، هواپیما و اتوبوس) که مد نظر است در این شهر شکل خواهد گرفت.

آخوندی اظهار کرد: ادامه مسیر راه آهن کرمانشاه را به سمت خسروی خواهیم داشت و سپس به راه آهن عراق متصل می شود که مشکلات قرارداد این بخش از پروژه(کرمانشاه به خسروی) نیز حل شده و کارگاه آن فعال است.

وزیر راه و شهرسازی تاریخی را برای افتتاح پروژه راه آهن کرمانشاه اعلام نکرد.

ریل گذاری این پروژه از سمت کرمانشاه از امروز آغاز شد.

طبق اعلام صورت گرفته از سوی مسئولان استان، راه آهن کرمانشاه ۳۱ فروردین سال آینده افتتاح می شود.

 عباس آخوندی همچنین در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی این پروژه را احداث و تحویل وزارت بهداشت می دهد، اظهار کرد: هم اکنون مقدمات کار ساخت این پروژه انجام و مناقصه آن برگزار و پیمانکار مشخص شده و کار تجهیز کارگاه نیز انجام شده است.

وی افزود: به محض بهتر شدن شرایط جوی، عملیات ساختمانی این پروژه آغاز می شود.

آخوندی همچنین در خصوص کمربندی غربی کرمانشاه که امروز مورد بازدید قرار گرفت، گفت: کمربندی غربی کرمانشاه از پروژه های مهم استان است که با بهره برداری از آن بخش عمده حمل و نقلی که اکنون از درون شهر کرمانشاه می گذرد، به این مسیر منتقل می شود.

وی با اشاره به طول ۲۳ کیلومتری این پروژه، گفت: کارهای اصلی این پروژه انجام شده و در تلاشیم قبل از پایان امسال به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ادامه کمربندی غربی کرمانشاه به سمت کامیاران دو قطعه بزرگراهی داریم و تلاش می کنیم تا پاییز سال آینده این مسیر تا کامیاران به بزرگراه تبدیل شود.

مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: عملیات خاکبرداری پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه انجام شده و پس از بهبود شرایط جوی عملیات فونداسیون آن انجام می شود.

وی گفت: امیدواریم این پروژه ظرف مدت چهار سال به بهره برداری برسد.

نیک کردار کل اعتبار این پروژه را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال وضعیت اعتباری این پروژه خوب نبود و تنها پنج میلیارد تومان به آن اختصاص دادند. البته با توجه به اتمام ساخت برخی بیمارستانهای در حال ساخت کشور و با سرعت گرفتن احداث این پروژه و بسته به میزان پیشرفت آن اعتبارات بیشتری به بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه داده خواهد شد.

وی افزود: بدنبال افزایش تعداد تخت های این بیمارستان به ۷۵۰ تخت هستیم که امیدواریم محقق شود.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از مسیر راه آهن در حال احداث کرمانشاه - اسلام آبادغرب- خسروی اظهار کرد:  هم اکنون کارگاه این پروژه فعال است و کار پیش می رود.

وی افزود: پیمانکار وعده داده ظرف ۱۸ ماه آینده قطار به اسلام آبادغرب برسد که امیدواریم این وعده محقق شود.

همچنین آخوندی که از یکی از تونل های مسیر راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد بازدید می کرد، گفت: در طول این مسیر بیش از هفت کیلومتر تونل داریم که کار حفاری آنها در حال انجام است.

مسعود شریفی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید، گفت: از مجموع مسیر راه آهن ملایر- کرمانشاه حدود ۱۰۰ کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه قرار دارد که کار ریل گذاری آن در حال انجام است و امیدواریم تا سال آینده قطار به کرمانشاه برسد.

وی به ادامه مسیر راه آهن کرمانشاه به سمت خسروی اشاره و پیشرفت این مسیر را ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم ظرف سه تا چهار سال آینده قطار به خسروی برسد.

شریفی عمده مشکل این مسیر را مشکلات اعتباری عنوان کرد و گفت: البته پیمانکار توانمندی داریم و امیدواریم کار با سرعت خوبی به انجام برسد.