۰ نفر

واکنش وکیل بابک زنجانی به احتمال اعدام متهم نفتی در سال ۹۵

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
کد خبر: 175377
 واکنش وکیل بابک زنجانی به احتمال اعدام متهم نفتی در سال ۹۵

وکیل مدافع بابک زنجانی در واکنش به گفته های یکی از مسئولان نفت مبنی براعدام زنجانی تاپایان سال، گفت: زنجانی روز گذشته حکم را قرائت کرده و بعید می‌دانم به این زودی اجرا شود.

رسول کوهپایه‌زاده در واکنش به اظهار نظر اخیر «اصغر هندی» مشاور وزیر  نفت و مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت مبنی بر احتمال اجرایی شدن حکم اعدام زنجانی قبل از سال جدید، گفت: بعید می‌دانم اجرای حکم موکل قبل از عید صحت داشته باشد چرا که  بابک زنجانی تازه دیروز حکم دیوان عالی کشور را مطالعه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: با توجه به اینکه حوزه فعالیت موکل، فعالیت‌های تخصصی بانکی و نفتی است، بارها به عنوان وکیل زنجانی برای ارائه درخواست اعاده دادرسی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی درخواست ملاقات با بابک زنجانی را داشتم.

بابک زنجانی چندین ماه است که ممنوع الملاقات شده

کوهپایه‌زاده با انتقاداز ممنوع الملاقات بودن زنجانی، تصریح کرد:  به عنوان وکیل  زنجانی باید بتوانم با وی ملاقات کنم تا دیدگاه‌ها، نظرات و دفاعیات او را اخذ کنم اما اکنون چندین ماه است نتوانستم موکل را ملاقات کنم بنا براین،بعید می‌دانم قبل از ملاقات با موکل و هماهنگی و انسجام درباره نظام دفاعی وی، حکم اجرا شود.

این وکیل دادگستری، مواد ۴۷۷ و ۴۷۴ قانون آئین دادسری کیفری را از نظامات دفاعی و حقوق بنیادین متهم دانست و افزود: بعید می‌دانم قبل از درخواست ادعاده دادرسی و خلاف بین شرع بودن رأی صادره، حکم اجرا شود.

کوه‍‍‍‍‍‍پایه‌زاده با بیان اینکه  حسب دادنامه صادره شاکی و مالباخته شرکت نفت است،گفت: وقتی شرکت نفت و مسئولان مستقیم پیگیری پرونده صراحتاً می‌گویند در صورت اجرای حکم دست ما از الباقی وجوه و اموال خارجی زنجانی کوتاه می‌ماند، بعید می‌دانم در اجرای حکم تعجیل شود.