۰ نفر

تصمیم فدرال رزرو برای ثابت نگه‌داشتن نرخ بهره در آمریکا

فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد اعلام کرد

۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۳
کد خبر: 174278
فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد اعلام کرد

کمیته تصمیم به حفظ محدود نرخ بهره فدرال در ۰.۷۵ درصد گرفت و موضع سیاست‎های پولی تطبیقی (Accommodative) باقی می‌ماند و در نتیجه این موضع از بهبود بیشتر شرایط بازار کار و بازگشت تورم به %۲ حمایت خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اطلاعات دریافت شده از کمیته بازار آزاد بانک فدرال از ماه دسامبر به این سو نشان می دهد که بازار کار همچنان به تقویت خود ادامه می دهد و فعالیتهای اقتصادی با سرعت متوسط گسترش یافته است.

دستاوردهای شغلی آمریکا قوی باقی مانده و نرخ بیکاری در نزدیکی پایین ترین سطح اخیر خود قرار دارد. هزینه های خانوارها در حد متوسط همچنان ادامه دارد در حالی که کسب و کار و سرمایه گذاری ثابت ضعیف باقی مانده است. معیار مصرف کنندگان و احساسات کسب و کار در این اواخر بهبود یافته است. نرخ تورم آمریکا در فصول اخیر افزایش یافته است اما هنوز هم زیر هدف %2 کمیته سیاست گذاری بانک فدرال است. اقدامات مبتنی بر جبران تورم پایین باقی مانده است در حالی که بیشتر اقدامات مبتنی بر نظرسنجی ها از انتظارات تورمی بلندمدت با کمی تغییر در حالت تعادل قرار گرفته است.

 کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا در تلاش برای ترویج رشد اشتغال و ثبات قیمت ها است و در حال حاضر کمیته انتظار دارد که با تنظیم تدریجی در موضع سیاست های پولی ، فعالیت های اقتصادی با سرعت متوسط گسترش خواهد یافت و شرایط بازار کار تا حدود بیشتری تقویت خواهد شد.

 انتظار می رود تورم آمریکا در میان مدت به هدف 2% افزایش یابد و خطرات کوتاه مدت در مورد چشم انداز اقتصادی به حد تعادل رسیده است. کمیته سیاست گذاری از نزدیک بر شاخصهای تورم و تحولات اقتصادی و مالی جهان نظارت خواهد کرد.

در این زمینه کمیته تصمیم به حفظ محدود نرخ بهره فدرال در ۰.۷۵ درصد گرفت و موضع سیاست های پولی تطبیقی (Accommodative) باقی می ماند و در نتیجه این موضع از بهبود بیشتر شرایط بازار کار و بازگشت تورم به %۲ حمایت خواهد کرد.

در تعیین زمان و اندازه تنظیمات آینده نرخ بهره، بانک فدرال آمریکا شرایط اقتصادی و اهداف خود از اشتغال کامل و تورم ۲ درصدی را بررسی خواهد کرد.

این ارزیابی طیف گسترده ای از اطلاعات از جمله شرایط بازار کار، شاخص های فشار تورم، انتظارات تورمی و تحولات مربوط به بازارهای مالی و بین المللی را دربرمی گیرد.

با توجه به کمبود فعلی از تورم ۲ درصدی، کمیته سیاست گذاری بانک فدرال با دقت بر پیشرفت واقعی و انتظارات پیشرفت به سوی هدف تورم نظارت خواهد کرد.

کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا انتظار دارد که شرایط اقتصادی به شیوه ای باشد که تنها افزایش تدریجی در نرخ بهره بانک فدرال را تضمین کند.

 نرخ بهره بانک فدرال به احتمال زیاد برای مدتی که در بلند مدت نیز انتظار آن می رود در سطوح پایین باقی می ماند، با این حال مسیر واقعی نرخ بهره بستگی به چشم انداز اقتصادی و داده های پیشرو خواهد بود.

کمیته سیاست گذاری سیاست موجود خود از سرمایه گذاری مجدد اوراق بهادار وام مسکن و خرانه داری حفظ خواهد کرد و انتظار می رود تا عادی سازی نرخ بهره آن را ادامه دهد. این سیاست با نگه داشتن منابع کمیته اوراق بهادار بلند مدت در سطح قابل ملاحظه باید به حفظ شرایط مالی تطبیقی کمک کند.