۰ نفر

نوبخت: اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور تا پایان سال جاری

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰
کد خبر: 173765
نوبخت: اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور تا پایان سال جاری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اتصال پنج مرکز استان کشور به شبکه ریلی تا پایان امسال در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران، افزود: با اتصال پنج مرکز استان کشور به شبکه ریلی، نیاز داخل به واگن های مسافربری و باری نیز افزایش می یابد که شرکت های داخلی باید بتوانند این نیاز را برآورده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در شورای اقتصاد کشور برای تولید دو هزار واگن تصمیم گیری شد که شرکت واگن پارس می تواند بخش قابل توجهی از تولید واگن های موررد نیاز را بر عهده گیرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: شرکت واگن پارس اراک ظرفیت تولید واگن های مصرفی داخل را دارد و با وجود چنین کارخانه ارزشمند در داخل کشور واردات واگن به هیچ عنوان ضرورت ندارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید واگن پارس اراک بیش از تولیدات کنونی است و دولت این شرکت را تا رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید و و اشتغالزایی مولد حمایت می کند.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری از مسیر صنعت و تولید می گذرد، حمایت از صنایع آسیب دیده در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته که از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد قابل توجهی از صنایع نقاط مختلف کشور به چرخه تولید بازگشته اند.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرده و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

بازدید از طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، بازدید از مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) و شرکت در شورای برنامه ریزی استان مرکزی از دیگر برنامه های محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه به اراک بود.