۰ نفر

میزان مصرف برق صنایع کشور ۸.۲ درصد افزایش یافت

وزیر نیرو: کشور به خوبی اداره می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۴
کد خبر: 172873
 وزیر نیرو: کشور به خوبی اداره می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: به رغم فشار بالای اقتصادی، کشور به خوبی اداره می شود.

حمید چیت چیان چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در استانداری لرستان افزود: کاهش قیمت نفت و محدودیت منابع مالی به شدت کشور را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: اقتصاد کشورهای صادر کننده نفت در سه سال اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت دگرگون شده است حال آنکه ایران علاوه بر این مشکل با تحریم ها نیز دست و پنجه نرم می کند.

وزیر نیرو افزود: برق ایران به عراق صادر می شد اما با توجه به مشکلات اقتصادی این کشور و پرداخت نکردن مطالبات ما به واسطه کاهش قیمت نفت، این صادرات متوقف شد.

وی گفت: مدیران باید این شرایط مالی سخت را تحمل و تدبیر کنند و بخشی از کارها را به بخش خصوصی محول کنند.

وی اضافه کرد: به طور قطع این شرایط گذرا است و طرح هایی که با اعتبارات دولت در حال فعالیت هستند در آینده رشد می کنند.

** ناچار به کاهش مصرف آب هستیم

وزیر نیرو، لرستان را از استان های پرآب کشور دانست و اظهار کرد: 75 درصد کشور در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد ولی نوار غربی و ساحلی استان های کشور از منابع آبی خوبی برخوردارند.

وی افزود: شرایط آب سطحی و زیرزمینی به نحوی است که ناچاریم مصارف آب را طبق تصمیم قاطع کشوری کم کنیم تا در منابع و مصارف کشور تعادل ایجاد شود.

چیت چیان با بیان اینکه کاهش آب به صورت صعودی انجام می شود، گفت: وزارت نیرو ناچار به اجرای سیاست های کشور است که طبق این سیاست ها مصرف آب باید به 11 میلیارد مترمکعب کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم کنترل و بالا بردن راندمان بخش آب افزود: ریزگردها یکی از مشکلات جدی کشور هستند که قسمت عمده آنها منشا خارجی دارد البته بخشی از این معضل حاصل شرایط داخل کشور است.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در بخش آب های زیرزمینی و سطحی میزان منابع آب را برآورد و میزان مصرف را مشخص کرده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی، صنعت و مصارف فضای سبز نیز میزان مصارف تعیین، تدوین و ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: تخصیص منابع را برای مصارف صنعتی بیشتر از هر زمان دیگر کرده ایم و محدودیتی برای مصارف صنعتی قائل نشده ایم چراکه نیازمند توسعه صنعتی کشور هستیم.

چیت چیان گفت: در تمام کشور متوسط زمین های آبی 45 درصد و در لرستان 23 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه زمین های دیم نباید به آبی تبدیل شوند، افزود: برای حداکثر استفاده از زمین ها باید از شیوه های تلفیقی استفاده شود.

** لرستان به کارگاهی بزرگ برای طرح های انرژی تبدیل شده است

وی سدهای کمندان، شهید بروجردی، آبسرده، بختیاری و معشوره(کشکان) را از طرح های بسیار بزرگ کشور دانست و اظهار کرد: استان لرستان به کارگاهی بزرگ برای اجرای طرح های آب، برق و سرمایه گذاری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در کاهش تلفات برق خیلی موفق عمل کرده ایم، افزود: سه هزار و 600 میلیارد ریال در دولت یازدهم در توزیع برق سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: میزان برق صنایعی که از ولتاژ بالا برق می گیرند 8.2 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته که نشان دهنده رشد صنایع است.

وزیر نیرو روز چهارشنبه به منظور بهره برداری از طرح آبرسانی به 47 روستای استان لرستان و ایستگاه پست 63 کیلو ولتی پلدختر به لرستان سفر کرد.