۰ نفر

در مراسم اعطای نشان امین الضرب:

نعمت زاده : کشور ما نیاز به توسعه و پیشرفت دارد

۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲
کد خبر: 172090
نعمت زاده : کشور ما نیاز به توسعه و پیشرفت دارد

وزیر صنعت با اشاره به اینکه نخبگان اقتصادی و کارآفرینان باید در خط مقدم توسعه کشور باشند، از تهیه طرحی برای توسعه کشور توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر از طرح ویژه دولت برای توسعه کشور خبر داد و گفت:گرچه در چند سال اخیر اقتصاد کشور پیشرفت‌هایی داشته است، اما  ۱۰ یا ۱۵ درصد پیشرفتی که حاصل شده است برای ما کافی نیست.

وی ادامه داد: ما باید همگام با پیشرفتی که جهان به صورت روزانه دارد حرکت کنیم و عقب افتادگی‌های دوران جنگ و سال‌های تحریم را جبران کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال تهیه طرحی هستیم و در این راستا از اعضای اتاق می خواهیم اگر پیشنهادی برای رشد جهشی و توسعه صادرات دارند به ما اعلام کنند، خاطرنشان کرد:زمان و تاریخ تاسیس اتاق های بازرگانی در دنیا و قدمت آن باعث افتخار است و خوشبختانه این موضوع در اتاق تهران هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تشکل هایی همچون اتاق تهران امروز برای کشور بسیار مهم و ضروری هستند و تفکرات آنها در شورای گفتگو بسیار مهم و مفید واقع می شود؛ این در حالی است که همفکری ها و تبادل نظرها بسیار سازنده است.

این عضو کابینه یازدهم، خاطرنشان کرد: توسعه برای کشور ضروری و لازم است و بر این اساس، ٢٠٠ نخبه اقتصادی در اتاق بازرگانی که فکر و سرمایه دارند می‌توانند باعث توسعه کشور شوند و ما نیز طرحی در این زمینه داریم.

وزیر صنعت گفت: از فعالان اقتصادی تقاضا می شود فکر کنند که چه اقداماتی را می‌توان برای توسعه صادرات و تولید انجام داد.