۰ نفر

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

آخرین خبرها از صدور مجوز برای ایرلاین های جدید

۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱
کد خبر: 167605
آخرین خبرها از صدور مجوز برای ایرلاین های جدید

در طول ماه‌های گذشته درخواستهای بسیاری برای آغاز به کار ایرلاین‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده و این سازمان با بررسی آنها، به برخی درخواستها مجوز رسمی فعالیت داده است.

علی عابدزاده - رییس سازمان هواپیمایی کشوری - با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به بهبود نسبی جایگاه صنعت هوایی ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، سرمایه‌گذاران جدیدی در طول ماه‌های گذشته درخواستهای رسمی را برای تاسیس ایرلاین‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده‌اند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی این سازمان با بررسی دقیق این درخواستها و سنجش شرایط آنها با توجه به دستور العمل‌های موجود، نسبت به آغاز به کار آنها تصمیم گیری کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته بین پنج تا شش ایرلاین مجوزهای ابتدایی برای آغاز به کار را دریافت کرده‌اند، گفت: این شرکتها با دریافت مجوز، اقدامات ابتدایی خود برای تامین سرمایه لازم و خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید به شبکه هوایی کشور را آغاز کرده‌اند که نتیجه اقدامات آنها در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

عابدزاده درباره احتمال صدور مجوز جدید نیز اظهار کرد: پس از مجوزهایی که سازمان هواپیمایی در ماه‌های قبل صادر کرده، شرایط در حال ارزیابی است تا آغاز به کار این شرکتها کلید بخورد، طبق ضوابط و قوانین موجود، سازمان درخواستهای رسمی را بررسی خواهد کرد و درصورت فراهم بودن شرایط به سرمایه گذاران اجازه فعالیت در این حوزه داده خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل‌های ارائه شده، چه ایرلاین‌های جدید و چه شرکتهایی که از گذشته در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید به کف کفایت سرمایه برسند و شرایط ناوگان خود را نیز با استانداردهای در نظر گرفته شده هماهنگ کنند.

سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین‌ها را موظف کرده برای دریافت مجوز پرواز در تمام کلاس‌های پروازی سرمایه خود را به 350 میلیارد تومان برسانند.

هرچند از مهلت شش ماهه این دستورالعمل چند ماه می‌گذرد اما این سازمان اعلام کرده با توجه به اقدامات مثبتی که شرکتهای هواپیمایی داشته اند، به آنها امکان ادامه فعالیت داده خواهد شد.

تاکنون بعضی از ایرلاین ها به کف درخواستی سازمان هواپیمایی رسیده اند و شرکتهای باقی مانده نیز فعالیت هایی در این زمینه انجام داده‌اند.

خرید پنج هواپیمای ملکی و ثبت رسمی آنها یکی دیگر از شروط آغاز به کار ایرلاین های جدید در آسمان ایران است.