۰ نفر

افزایش ٢.٥ درصدی نرخ مشارکت

ربیعی: سال آینده سال جهش اقتصادی است

۲ دی ۱۳۹۵، ۱:۱۳
کد خبر: 165917
ربیعی: سال آینده سال جهش اقتصادی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید امسال را سال رونق اقتصادی و شکوفایی و سال پیش رو را سال جهش اقتصادی می داند.

علی ربیعی چهارشنبه شب در پایان نشست مشترک خانه احزاب که درمجموعه تلاش تهران برگزار شد، افزود: جلسه امروز نشان داد که دولت و نهادهای مدنی می توانند درکنار هم بنشینند و به صحبت های همدیگر گوش دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی شعار نشست امروز را ائتلاف برای حل مسایل ایران عنوان کرد و گفت: شایستگی ملت ایران بیش از اینهاست و کار بزرگی برای حل مشکلات مردم در پیش داریم.

وی یادآور شد: دولت به فعالیت احزاب و نهادسازی مدنی اعتقاد دارد به طوریکه وزارت کار نقش بزرگی در نهادسازی مدنی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به حقوق شهروندی اعتقاد دارد و اعتدال به مثابه نظریه و روش کار دولت است.

وی نشست امروز را گامی مهم برای گفت و گوهای اجتماعی دانست و افزود: دولت ها می آیند و می روند اما آنچه می ماند، نهادهای مدنی است. صدای مردم به ویژه صدای فقرا باید از طریق نهادهای مدنی شنیده شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وقتی نهادهای مدنی در جامعه وجود نداشته باشد، افراد غیر مسوولانه سخن می گویند.

وی با اشاره به انواع فقر در حوزه های مختلف گفت: حاشیه نشینی علل مختلفی دارد و این طور نیست که رابطه خطی بین پدیده فقر، اعتیاد و برخی آسیب های دیگر وجود داشته باشد.

ربیعی گفت: با وجود بسیاری مسایل، برجام دستاورد بزرگی برای کشور به ارمغان آورد و امنیت ما سخت کوشی، قدرت ملی و در کنار هم بودن است.

وی ادامه داد : سه سال پیش در شرایط خوبی به لحاظ بین المللی نبودیم اما با دیپلماسی درست توانستیم رژیم صهیونیستی اسراییل و جناح افراطی را در آمریکا ناامید کنیم.

ربیعی با بیان اینکه در دولت یازدهم برای نخستین بار دستمزد بر تورم پیشی گرفت، افزود : هم اکنون بیش از دو میلیون بشکه نفت صادر می کنیم و این در حالی بود که داشتیم در صادرات نفت به صفر می رسیدیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت : سال گذشته سه درصد رشد داشتیم و امسال هم رشد بالایی را تجربه می کنیم.

وی خالص اشتغال در دولت های نهم و دهم را ٨٠ هزار شغل عنوان کرد و گفت: ٤.٥ میلیون دانشجو داریم که با تاخیر وارد بازار کار می شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت ٢.٥ درصد در کشور افزایش یافته است، گفت: این افزایش می تواند به دلیل افزایش امید در جامعه باشد.

وی خاطر نشان کرد : سال گذشته ٧٠٠ هزار شغل در کشور ایجاد شد که این امر گام بزرگی بود و امیدواریم این روند در سال 95 افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اعتماد بین مردم و حاکمیت گفت: بهترین حالت این است که مردم به خود و حاکمیت اعتماد داشته باشند و احزاب در این مورد می توانند کمک شایانی در این زمینه ایفا کنند.

ربیعی ادامه داد: اگر افراد به خود و حاکمیت بی اعتماد باشند، نتیجه بروز آسیب هاست.

وی بیان داشت: معتقدم اگر مردم به خود اعتماد و به دولت بی اعتماد باشند، نتیجه آن شورش اجتماعی است و اگر مردم به خود اعتماد نداشته و به دولت اعتماد داشته باشند، نتیجه این روند پایدار نخواهد ماند.