۰ نفر

آغاز تحقیق و بررسی علمی در خصوص دستمزد کارگران

۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲
کد خبر: 165472
آغاز تحقیق و بررسی علمی در خصوص دستمزد کارگران

یک مقام مسئول کارگری با تشریح جزئیات دومین جلسه کارگروه تخصصی مزد از توافق شرکای اجتماعی برای انتخاب مرجع رسمی استخراج هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری خبر داد و گفت: تا برگزاری نشست بعدی، اقدامات پژوهشی و تخصصی در خصوص دستمزد کارگران صورت خواهد گرفت.

ابوالفضل فتح الهی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا یکسری اقدامات پژوهشی و تحقیقات تخصصی در خصوص مزد انجام و نتایج آن در نشست بعدی ارائه شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: شکل و شمایل جلسات مزد امسال کمی فرق کرده و در کنار مباحث مزدی که همه ساله صورت می‌گیرد یکسری کارهای پژوهشی و تخصصی در خصوص مزد و ابعاد آن انجام خواهد شد.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد: در جلسه قرار بر این شد تا شرکای اجتماعی به یک موضع مشترکی در خصوص مراجع رسمی اعلام آمار برسند تا آمار و ارقامی که استخراج و به آن استناد می‌کنیم دارای یک مبنای قانونی باشد.

به گفته وی مراجع مختلفی نظیر بانک مرکزی‌ و انستیتو تغذیه وجود دارد که می‌توانند در استخراج این آمار کمک کنند و چنانچه در جلسات آینده به ارقام جدیدی نیاز بود باید مراجع آنها را نیز شناسایی کنیم.

در نخستین جلسه کارگروه تخصصی مزد مقرر شد تا نمایندگان کارگری و کارفرمایی به منظور ‌محاسبه و اعلام نرخ تورم و هزینه‌های سبد مصرف خانوارها بر سر یک مرجع واحد که مورد وثوق و تایید طرفین است به توافق برسند.

تعیین یک مرجع واحد کمک می‌کند تا هزینه خانوارها در شهرها و روستاها استخراج شده و بر اساس آن برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید کارگران اقدامات لازم پیش بینی شود.