۰ نفر

جوانان وقت خود را برای استخدام دولتی هدر ندهند

۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳
کد خبر: 164581
جوانان وقت خود را برای استخدام دولتی هدر ندهند

معاون علمی رییس جمهور با بیان این‌که جوانان نباید وقت خود را برای استخدام دولتی سپری کنند، گفت: ارزش جوانانی که می‌توانند باعث تحول اقتصادی شوند بیش از آن است که وقت خود را در پشت در مدیران برای استخدام دولتی هدر دهند. امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی کشور را به این حوزه اختصاص دهیم.

سورنا ستاری در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ۲۰۱۶ گفت: دولت محیط کسب و کار ایده آل رافراهم کند و همه مابرای تغییرات محیط کسب و کار هم قسم شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا،او با اشاره به گزارش سازمان ملل در رابطه با فناوری و نوآوری در ایران، افزود: پس از اعلام این گزارش اظهار شگفتی زیادی نسبت به رویکردهای جدیدی که در ایران مبنی بر جایگزینی اقتصاد دانش‌بنیان به جای اقتصاد نفتی است، شد.

ستاری تصریح کرد: بیش از ۲۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در ایران وجود دارد و بیش از ۷۰ هزار شغل مستقیم در این رابطه ایجاد شده است و بیش از ۶.۶ میلیارد دلار سرمایه این شرکت‌ها است.

معاون رییس جمهور با اشاره به این‌که باید به جوانان برای اصلاح فضای کسب‌وکار اعتماد کرد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های دولت برای تامین شغل با اشتباهات محاسباتی روبه‌رو می‌شود. همچنین این سرمایه‌گذاری‌ها غیرقابل رقابت هستند. در صورتی که برخی استارت‌آپ‌ها در سال گذشته به فروش زیادی رسیده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر سال به ۳۰ هزار میلیارد فروش برسند.

ستاری با انتقاد از برخی موانع برای رشد استارت‌آپ‌ها و با به‌کار بردن لفظ چی‌ها مانند مالیات‌چی، گمرک‌چی، اظهار کرد: این‌گونه افراد به جای بالا کشیدن کرکره کسب و کارها به پایین‌ کشیدن آن می‌اندیشند و باید این موانع برطرف شوند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی دولت و با درنظر گرفتن فضای خاصی برای بعضی از کسب‌وکارها بیش از ۶۰ نوع خدمت به آنها ارائه می‌دهیم که شامل معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و حتی سربازی می‌شود.