۰ نفر

بازداشت شهردار آبیک به اتهام دریافت رشوه +تکمیلی

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵
کد خبر: 164071
بازداشت شهردار آبیک به اتهام دریافت رشوه +تکمیلی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از بازداشت شهردار آبیک، دو نفر از مسئولین شهرداری به اتهام دریافت رشوه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی، از دستگیری 3 نفر در شهرداری آبیک خبر داد و گفت: شهردار آبیک،  و دونفر از مسئولین شهرداری به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی ادامه داد: شهردار و  یکی  از مسئولین در بازداشت موقت و یکی دیگر از مسئولین با قرار وثیقه در زندان است.

صادقی نیارکی در تشریح عنوان اتهامی این افراد گفت: این افراد از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری مبالغی را به عنوان رشوه در ازای کار دریافت می کردند  و یا بعضا هنگامی که برخی از پیمانکاران برای دریافت مطالبات و اجرتشان از بابت کارها و پروژه های انجام شده نزد این افراد مراجعه می کردند، به جای پرداخت اجرت از این افراد رشوه اخذ می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده برای بررسی و شناسایی ابعاد موضوع همچنان مفتوح است اظهار کرد: ممکن است در این پرونده عوامل بیرونی هم دخالت داشته باشند بنابراین به منظور مشخص شدن مسئله تحقیقات ادامه دارد وموضوع با جدیت تعقیب می شود.

صادقی نیارکی ضمن هشدار مدیران، شهرداری ها و تمام کسانی که به نوعی با حقوق مردم سرکار دارند خاطرنشان کرد: مسئولین در دستگاه‌های دولتی،؛ پولی، موسسات دولتی و غیردولتی ملزم به رعایت قواعد مالی و مقررات هستند و باید سلامت اداری را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که ما در مقابل کوچکترین انحراف از سوی هر مقامی کوتاه نیامده و بدون هیچ اغماضی با متخلفین برخورد می‎کنیم.

احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب آبیک نیز ضمن بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه یکی از متهمین پرونده شهردار آبیک بود طبق ماده 308 قانون آیین دادرسی کیفری به لحاظ سمت متهم رسیدگی به اتهام وی باید در دادسرای مرکز استان رسیدگی می‌شد بنابراین، گزارش آن به دادسرای مرکز استان قزوین ارسال شد.

10 نفر از شهروندان بنابی در ارتباط با پرونده شورای شهر و شهرداری بناب دستگیر شدند

با حکم قضایی مقامات قضایی 10 نفر از شهروندان بنابی نیز در ادامه پرونده مربوط به ارتشاء و اختلاس در شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب دستگیر و بازداشت شدند.

با دستگیری این 10 نفر تعداد دستگیر شدگان تاکنون در ارتباط با این پرونده به 28 نفر افزایش یافت.

نخستین دستگیری از سریال بازداشت کارکنان شهرداری بناب به اتهام تبانی و اخذ رشوه حدود دو ماه پیش اتفاق افتاد و بر همین مبنا منابع آگاه از احتمال تداوم این دستگیری ها به دلیل گستردگی دامنه آن خبر داده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز چهارشنبه هفته گذشته از دستگیری شهردار و 17 نفر از کارکنان شهرداری و همچنین پیمانکاران ساختمانی به اتهام ارتشاء و اختلاس خبر داده و گفته بود پرونده قضایی برای این افراد تشکیل شده و روند تحقیقات ادامه دارد.

موسی خلیل اللهی افزوده بود: بررسی ها و تحقیقات انجام شده حکایت از این دارد که 18 نفر تاکنون در این پرونده مرتکب جرم شده اند که از این تعداد سه نفر پیمانکار، یک نفر عضو شورای اسلامی شهر بناب و بقیه از کارکنان شهرداری از جمله شهردار این شهر هستند که اتهام آن ها ارتشاء است.

بر اساس اخبار موثق دستگاه قضایی حکم جلب ده نفر از شهروندان را در ارتباط با این پرونده صادر کرده است ولی تا آخرین لحظه مخابره این خبر هنوز از تعداد دستگیر شدگان نهایی اطلاعاتی در دست نیست.