۰ نفر

کمک ۲۴۰ میلیون تومانی وزارت نفت به صنایع کوچک

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱
کد خبر: 163417
کمک ۲۴۰ میلیون تومانی وزارت نفت به صنایع کوچک

معاون وزیر نفت با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد جهت حمایت از تولید اعلام کرد که این وزارتخانه ۲۴۰ میلیون تومان به صنایع کوچک برای تامین گاز مورد نیاز خود کمک می‌کند.

حمیدرضا عراقی امروز - شنبه - در دومین اجلاس بین‌المللی معدن و صنایع معدنی با اشاره به حمایت این وزارت‌خانه از صنایع کوچک گفت: شورای اقتصاد در مصوبه‌ای تعیین کرده است که صنایع کوچکی که حجم ایستگاه آن‌ها تا ۳۰۰ هزار متر مکعب است و توان مالی برای تامین گاز خود را نداشته باشند را تا ۲۴۰ میلیون تومان حمایت مالی کند و مابقی بدهی مربوط به تامین گاز را در قالب اقساط باید پرداخت کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ۱۳ سال گذشته مصرف گاز در کشور حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۲ سهم گاز در سبد انرژی ایران معادل ۴۰ درصد بود که امروز این سهم به ۷۲ درصد رسیده است و نفت جای خود را به گاز داده است.

عراقی با اشاره به تغییراتی که در قیمت گاز صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: قیمت گاز در بخش خانگی به مرور افزایش خواهد یافت به صورتی که ضرورت صرفه‌جویی جدی در بخش خانگی وجود دارد. اما هدف ما این است که در حوزه صنایع چندان افزایش قیمتی اتفاق نیفتد تا موضوع تولید به سهولت پیش برود.