۰ نفر

رکورد اصنافی‌ها در پرداخت مالیات

مالیات طلا کاهش می‌یابد

۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 159947
مالیات طلا کاهش می‌یابد

رییس کل سازمان امور مالیاتی از ثبت رکورد جدید در پرداخت مالیات اصناف خبر داد و گفت: لایحه مالیاتی صندوق‌های مکانیزه فروش در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.

سیدکامل تقوی نژاد با اعلام ثبت رکورد اصناف در پرداخت مالیات گفت: برای وصول مالیات ۱۳۹۴ اصناف با اتاق اصناف توافق خوبی داشتیم و اگر مودیان معادل مالیات ۱۳۹۳ را برای ۹۴ پرداخت کنند، برگ قطعی برای آنها صادر و مالیات از آنها پذیرفته می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به همین خاطر حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار اظهارنامه از طرف مودیان ارائه شده و تاکنون حدود یک میلیون برگه قطعی واقعی در اختیار مودیان قرار گرفته که رکورد تاریخی است و نسبت به سال های قبل ۱۰۰۰ درصد رشد دارد.

تقوی نژاد تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصاد به مودیان اعتماد می کنیم و براساس اظهارنامه خودشان مالیات می گیریم. خوشبختانه اعتماد ما به مودیان نتیجه داد، از نظر درصد مالیات و هم از نظر تعداد اظهارنامه، دستاورد خوبی دارد.

وی افزود: امروز برای اینکه بتوانیم زمینه اجرایی این توافقات را برای سال ۱۳۹۶ و وصول مالیات ۹۵ انجام دهیم، توافق ها را مرور کردیم و خوشبختانه اتاق اصناف هم از عملکرد سازمان مالیاتی رضایت دارد و ما هم همکاران را تشویق می کنیم با روحیه تعاملی از اصناف مالیات دریافت کنند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و در این لایحه با توجه به اینکه قانون فعلی، آزمایشی است مواردی که در اجرا دچار اشکال بوده بررسی و به مجلس ارایه خواهد شد، حذف مالیات کالای خاصی مطرح نیست و ممکن است اصلاحاتی صورت بگیرد. نرخ ها در این قانون قطعی خواهد شد و به نرخ فعلی نزدیک است.

تقوی نژاد افزود: ممکن است برای برخی کالاها تصمیم خاصی بگیریم و برای طلا هم نرخ تعدیل می شود و پیشنهاد ما این است که به ۳ درصد کاهش پیدا کند. همچنین به سراغ شناسایی منابع جدید مالیاتی می رویم اما قرار نیست در دریافت مالیات با شرایط خاصی که در اقتصاد ما وجود دارد فشاری به این افراد وارد شود و باید مالیات را با اطلاعات بگیریم.

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: نظام جامع مالیاتی می تواند اطلاعات کاملی از ذینفعان در اختیار ما قرار دهد و اطلاعات از کسانی که مالیات از آنها گرفته می شود، کامل خواهد شد و باید به اطلاعات کسانی که جزو مالیات دهندگان نیستند برسیم و درآمدهایی که قرار است به دست بیاید از طریق مودیان جدید (گسترش پایه های مالیاتی) خواهد بود.

تقوی نژاد درباره صندوق های مکانیزه فروش نیز گفت: لایحه ای به مجلس تقدیم و کلیات آن در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و بزودی مجلس جزییات لایحه را بررسی می کند. همزمان در سازمان امور مالیاتی استانداردهای نرم افزاری و سخت افزاری را آماده می کنیم و شرکتی انتخاب شده که مفاد قرارداد به آن ابلاغ می شود و در طول ۶ ماه استانداردها را اعلام می کنیم.

رییس کل سازمان امور مالیاتی اظهارداشت: تا زمانی که قانون تصویب و استانداردها اعلام نشود، کار شتاب زده ای در این زمینه نباید صورت بگیرد، با هیچ کس توافقی نداشتیم و سازمان امور مالیاتی اقدام خاصی را تایید نخواهد کرد.