۰ نفر

سرشماری نفوس و مسکن امروز به پایان می‌رسد/ ٧٩.۵ میلیون نفر سرشماری شدند

۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 159623
سرشماری نفوس و مسکن امروز به پایان می‌رسد/ ٧٩.۵ میلیون نفر سرشماری شدند

امید علی پارسا در خصوص افرادی که در آمار گیری نفوس و مسکن سال جاری مشارکت داشته‌اند گفت: 99.2 درصد جمعیت معادل با 79.5 میلیون نفر سرشماری شده‌اند که از این میان حدود 4 درصد افراد غایب بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: افراد غایب از سرشماری افرادی هستند که در زمان مراجعه مامور سرشماری حضور نداشته‌اند و مامور سرشماری اطلاعیه خانوار غایب در منزل این افراد چسبانده است  که این افراد می‌توانند با توجه به کد موجود در این برگه وارد سیستم سرشماری نفوس و مسکن شده و اطلاعات خود را وارد نمایند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه زمان سرشماری دیگر تمدید نخواهد شد، گفت: زمان سرشماری حضوری به طور رسمی امروز به پایان می‌رسد و دیگر امکان تمدید آن وجود ندارد ولی در اغلب مراکز استان‌ها برای سرشماری از خانوارهای غایب زمان درخواست شده که این زمان به استان‌ها برای تکمیل اطلاعات داده خواهد شد.

پارسا در توضیح زمان ارائه اطلاعات آماری تصریح کرد: اطلاعات کلی کشور آمار گیری نفوس و مسکن سال 95 تا پایان دی ماه یا نهایتا اولین هفته بهمن ماه سال جاری ارائه خواهد شد ولی اطلاعات جزئی و نهایی بر حسب آبادی‌ها و شهرها تا مرداد سال آینده ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات شخصی و فردی خانوارها به هیچ وجه در اختیار هیچ ارگانی قرار نمی‌گیرد گفت: اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد به هیچ عنوان در اختیار هیچ ارگان و هیچ مرجع قضایی قرار نمی‌گیرد و این اطلاعات کاملا محرمانه است و طبق ماده 7 مرکز آمار تمام اطلاعات فردی  از مرکز آمار به هیچ یک از مراجع قضایی و دولتی ارائه نخواهد شد.

آمارگیری یارانه را به خطر نمی اندازد

رئیس مرکز آمار ایران در خصوص نگرانی مردم از قطع یارانه پس از آمارگیری گفت: مردم هیچ‌گونه نگرانی از قطع یارانه خود پس از آمارگیری نداشته باشند زیرا تمامی اطلاعات افراد به طور محرمانه در مرکز آمار بایگانی خواهد شد و حتی به طور مجدد در اختیار خود فرد قرار نخواهد گرفت.

فرهنگ سازی آمار گیری 95 نیاز به 20 درصد بودجه مرکز آمار داشت

پارسا با اشاره به بودجه کم برای فرهنگ‌سازی قبل از انجام آمارگیری در سال جاری اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مربوط به آمارگیری در میان مردم به اندازه بودجه و بضاعت مرکز آمار صورت گرفت و خوشبختانه صدا و سیما همکاری بسیار مناسبی در راستای این فرهنگ‌سازی انجام داد و این امر در حد وسع و توانایی مرکزآمار ایران صورت گرفته است و اگر قرار بر فرهنگ‌سازی بسیار وسیع بود مرکز آمار باید بیشتر از 20 درصد بودجه خود را به این امر اختصاص می‌داد که در واقع این امر، کار غیر ممکنی به نظر می‌رسید.

دستمزد ماموران سرشماری طبق وعده قبلی پرداخت می شود

وی در خصوص زمان پرداخت حقوق مامورین سرشماری بیان کرد: براساس وعده داده شده حقوق این افراد 20 روز پس از اتمام سرشماری پراخت خواهد شد و برخی استان‌ها حتی مبلغی به صورت علی الحساب به مامورین سرشماری پرداخت شده است و حق و حقوق این افراد در زمان مقرر به طور قطع پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز آمار ایران در توضیح بازدهی اولین سرشماری نفوس ومسکن در سال جاری تصریح کرد: سرشماری اینترنتی برای اولین بار در ایران انجام شد و خوشبختانه بازدهی خوبی داشته و بیش از 46 مردم ایران در سرشماری اینترنتی مشارکت کردند که در هیچ جای دنیا از سرشماری اینترنتی به این حد استقبال نشده و ژاپن با بالاترین آمار حدود 37 درصدی مشارکت در سرشماری اینترنتی را داشته است.

پارسا در ادامه تصریح کرد: با توجه به همکاری خوب دستگاه‌های دولتی و با همراهی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور خوشبختانه آمارگیری در سال جاری به نحو بسیار خوب و مطلوبی هم به صورت اینترنتی و هم حضوری انجام شد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی بسیار خوب اجرایی شد.