۰ نفر

بازگشت ۱۷۰ میلیارد ریال از حقوق های نامتعارف به خزانه

۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱
کد خبر: 158962
بازگشت ۱۷۰ میلیارد ریال از حقوق های نامتعارف به خزانه

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: 170 میلیارد ریال از حقوق های نامتعارف مدیران به خزانه عودت داده شده است.

عادل آذر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش ارتقا سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اداری استان کردستان در سنندج افزود: طبق بررسی دیوان محاسبات کشور 230 میلیارد ریال حقوق نامتعارف به مدیران پرداخت شده که تا کنون 170 میلیارد ریال از این میزان به بیت المال بازگردانده شده است و با همکاری نهادها سعی می شود مبلغ باقی مانده نیز به خزانه بازگردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته وی تا کنون 100 هزار پرونده حقوق مدیران کشور بررسی شده است در این بررسی ها مشخص شد پرداخت های نامتعارف در کمتر از یک دهم درصد پرونده ها به تعداد 397 پرونده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حداکثر میزان پرداختی ها در این بررسی، ماهانه 200 میلیون ریال قرار داده شده است افزود: این دیوان طبق اصل 55 قانون اساسی به عنوان یکی از اصلی ترین بازوهای نظارتی مجلس شورای اسلامی، مأمور بررسی و رسیدگی به این موضوع شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: 100 هزار پرونده پرداخت حقوق، مزایا، فوق العاده‌ها، پاداش و وام پرداختی در نهادهای مختلف از جمله نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، نهادهای وابسته به رهبری و حوزه بیت، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قوه قضاییه و نهادهای دولتی بررسی شده است.

آذر از همکاری تنگاتنگ تمامی نهادها در این ارتباط با دیوان محاسبات کشور خبر داد و افزود: در 100 هزار پرونده بررسی شده 492 پرونده دیگر نیز شناسایی شد که تخلف های آنان خارج از حقوق های نامتعارف بوده و هم اکنون مراحل قانونی و قضایی خود را طی می کنند.

در آغاز سال جاری، انتشار اخباری پیرامون میزان حقوق، مزایا، فوق العاده‌ها، پاداش و وام پرداختی به برخی مدیران، موجب رنجش مردم و مسئولان نظام شد بنابراین، نهادهای نظارتی بر آن شدند با پیگیری ماجرا به این موضوع رسیدگی کنند.

طبق اعلام دیوان محاسبات عالی کشور، بررسی ها از سال 1388 تا 1394 انجام شده است.