۰ نفر

خرازی: هیچ تغییری را در توافق هسته‌ای نمی‌پذیریم

۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵
کد خبر: 158206
خرازی: هیچ تغییری را در توافق هسته‌ای نمی‌پذیریم

یک دیپلمات پیشین ایرانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی هیچ تغییری را در برنامه جامع اقدام مشترک نمی‌پذیرد.

صادق خرازی دیپلمات پیشین و سیاستمدار و تحلیلگر ایرانی در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بخواهد تبلیغات انتخاباتی‌اش برای کنار گذاشتن تواق هسته‌ای و مذاکره دوباره بر سر آن را دنبال کند، ایران هیچ تغییری را نخواهد پذیرفت . هر چند تهران برای امکان همکاری استراتژیک  با آمریکا در خاورمیانه آماده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، خرازی تصریح کرد: توافق هسته‌ای که از حمایت بین‌المللی برخوردار است، نمی‌تواند با تغییر یک نفر دوباره از نو بنا شود وایران تحت هیچ شرایطی تغییر را قبول نمی‌کند. این سیاست ایران است و از آن عقب نشینی نمی‌کند.

وی که پیش از این سفیر ایران در فرانسه بوده است، افزود: اگر آمریکا حسن نیت نشان دهد ما می توانیم در زمینه تهدیداتی مثل داعش، طالبان و در زمینه تنش میان عربستان و یمن با هم همکاری کنیم.

وی گفت که این  صحبت‌ها را به نمایندگی از جمهوری اسلامی نمی‌زند.

این تحلیلگر و کارشناس ایرانی ادامه داد: اگر ترامپ با هوش باشد، ایران را باید به چشم یک فرصت نگاه کند. همان طور که روسیه از این موقعیت استراتژیک و  بی نظیر ایران در منطقه استفاده می‌کند.

وی همچنین گفت:‌ اکنون باید صبر کنیم و ببینیم دکترین امنیتی آمریکا چه خواهد و چه کسانی به ترامپ در این زمینه مشاوره خواهند داد.

به نوشته فایننشال تایمز، دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش چندین بار علیه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرده و آن را احمقانه خوانده بود . وی حتی گفته بود که پس از به قدرت رسیدن ممکن است دوباره بر سر مفاد این توافق با ایران مذاکره کند.