۰ نفر

کاسبی در اینستاگرام سکه است

۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۶:۵۷
کد خبر: 157610
کاسبی در اینستاگرام سکه است

دنیای این روزها دائم درحال تغییر و دگرگونی بوده و به دنبال آن تکنولوژی و توسعه آن نیز غیرقابل چشم‌پوشی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ،  بازاریابی و رسانه‌های اینترنتی نیز از جمله پدیده‌های دنیای امروزهستند که روزانه خبرهای زیادی راجع به آنها می‌شنویم. به عبارت بهتر، با توسعه تکنولوژی، روش‌های بازاریابی اینترنتی و رسانه‌های اینترنتی نیز روز به روز در حال تغییر و گسترش هستند. در این بین همه باید خودشان را برای این تغییرات آماده کنند و بتوانند به مخاطب خود نزدیک‌تر شوند. شبکه‌های اجتماعی نیز جزو مهمی از دنیای تکنولوژی بوده و شبکه موبایلی تلگرام و اینستاگرام استفاده‌کننده بسیار زیادی در ایران دارند. استفاده از آنها در ایران توانسته کمک زیادی به رشد کسب‌وکارها کند.

بنابراین ورود جدی صاحبان کسب‌وکار، فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها به موضوع تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، همانطور که تلگرام و اینستاگرام، جایش را روی کاناپه و میزناهارخوری خانواده‌ها باز کرده، روی صفحه لپ‌تاپ‌ یا موبایل صاحبان کارگاه‌ها و مغازه‌های کوچک نیز جا خوش کرده و به کارشان رونق داده است.

اینستاگرام این روزها محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است و طی ماه‌های گذشته و به دلایل زیادی تبدیل به بستری مناسب برای تبلیغات و افزایش مشتریان برای کسب‌وکارها شده است. این شبکه اجتماعی در ایران بسیار فعال و پرطرفدار است و از نظر صاحبان کسب‌وکار مکانی قدرتمند برای ارائه توانایی‌ها و تولیدات است. این شبکه همچنین شاهد حضور کاربران ایرانی بسیار زیادی است که به عقیده صاحبان کسب‌وکار، آنها مشتریانی مناسب برای ارائه تولیدات و کالاها هستند.

همچنین شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در این شبکه اجتماعی شرکت دارند تا جایی که مشاهده می‌شود سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و مراکز درمانی و عمومی دولتی و خصوصی و همچنین افراد مشهور ایرانی بسیاری در اینستاگرام حضور دارند و از آن به‌عنوان محلی برای ارائه محصولات و کالاها استفاده می‌کنند. همگان نیز بر این باورند که بسیاری از قید و بندهای فضای کسب‌وکار از دست و پای کارآفرینان و صاحبان مشاغل گشوده شده و کالاها بدون واسطه به دست مشتریان و خریداران می‌رسد. مالیات پرداخت نمی‌شود و بسیاری از صاحبان مشاغل در این فضا امتیازاتی را برای خریداران خود فراهم کرده‌اند که به‌عنوان مثال خرید‌های بالای یک مبلغ را رایگان ارسال می‌کنند و در این زمان که وقت برای همه طلاست چه امتیازی بهتر از اینکه مشتریان می‌توانند کالاها را از روی این شبکه انتخاب کنند و برای‌شان ارسال شود. امروزه دنیا، دنیای اینترنت است و ایران هم مانند دیگر کشورها در این زمینه باید همگام با آنها شود.

البته باید گفته شود که مزیت این شبکه نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی در ایران، آن است که فعلا از گزند فیلترینگ درامان مانده و دسترسی به آن آسان است. این روزها بازار کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی بسیار داغ است و کمتر کسی است که با این شبکه‌ها درارتباط نباشد. از آموزش طبخ غذا و ساخت و فروش زیورآلات تا مدلینگ و فروش کابل‌های مسی؛ هر کالایی که بخواهید در این بازار داد و ستد می‌شود.

از طرف دیگر، خریداران و مشتریان بدون اینکه وقت خود را تلف کنند یا در صف صندوق فروشگاه‌ها بمانند، با دیدن عکس کالا که معمولا از یک کالا عکس‌های متفاوتی گذاشته می‌شود، می‌توانند خریدشان را انجام دهند. در حال حاضر شبکه اینستاگرام من نزدیک به 200 هزار و کانال تلگرامم که مربوط به همین فضای کسب‌و‌کارم است، 16 هزار عضو دارد و این در حالیست که برخلاف هزینه‌هایی که اداره یک فروشگاه در شهر دارد این روش کار، هزینه زیادی ندارد و به نسبت بقیه شیوه‌های تبلیغ و فروش مناسب‌تر است. جالب است بگویم که از وقتی کانال را راه‌اندازی کرده‌ام کسب‌وکارم رشد خیلی خوبی داشته است و به فروشی بهتر رسیده‌ام.

برای این رشد و افزایش باید خلاقیت‌هایی نیز داشته باشید. خود من با توجه به روش‌های رایجی که در این شبکه وجود دارد، اقدام کردم. صاحبان کسب‌وکارها با استفاده از برخی خلاقیت‌ها، دنبال‌کننده‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند و از این طریق هم به تبلیغ کسب‌وکار خود می‌پردازند و هم اطلاعاتی را در زمینه فعالیت خود در اختیار مخاطبان‌شان می‌گذارند.

یکی از روش‌های جذب مشتری در این شبکه این است که اکانت خود را پابلیک کرده و از هشتک برای معرفی و جذب مشتری استفاده کرد. بدین صورت که عکسی را که به اشتراک می‌گذارید برای انتشار بهتر آن از هشتگ‌های پرطرفدار در میان کاربران که بیشتر با کلید‌ واژه‌هایی چون «برند»، «فروش اینترنتی»، «فروشگاه»، «خرید» و «ارزان» درآمیخته است، استفاده کنید. با این روش کاربران راحت‌تر به اکانت شما ارجاع داده می‌شوند و می‌توانید مشتریان بیشتری داشته باشید.