۰ نفر

دومیلیون دلار پروژه توسط سازمان ایمیدرو افتتاح می‌شود

۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۰۶
کد خبر: 157087
دومیلیون دلار پروژه توسط سازمان ایمیدرو افتتاح می‌شود

مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه در دولت یازدهم ۶۸۰ میلیون دلار پروژه توسط سازمان ایمیدرو افتتاح شده است، گفت: دو میلیون دلار دیگر نیز به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان ۱۸ آبان‌ماه در آیین افتتاح واحد احیای مستقیم فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۲۱ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سازمان ایمیدرو به دلیل خصوصی‌سازی رد دیون شده است.

وی افزود: پروژه فولادی شادگان، نی‌ریز و میانه تا پایان سال جاری افتتاح و مابقی طرح‌های فولادی سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

کرباسیان با بیان اینکه در دولت یازدهم ۶۸۰ میلیون دلار پروژه توسط سازمان ایمیدرو افتتاح شده است گفت: دو میلیون دلار دیگر نیز به زودی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو گشایش اعتبار توسط بانک صنعت، معدن و تجارت موجب کاهش قیمت قراردادها شد و از این میزان اعتبار ماشین‌آلات و تجهیزات اروپایی برای این فولادها خریداری شد.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ۶۵  درصد سهام طرح فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری توسط فولاد مبارکه و ۳۵ درصد توسط ایمیدرو خریداری شده است.