۰ نفر

شناسایی ۳۸۸ کسب و کار برای توسعه خوشه صنعتی در کشور

۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۲
کد خبر: 156869
شناسایی ۳۸۸ کسب و کار برای توسعه خوشه صنعتی در کشور

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از شناسایی ۳۸۸ کسب و کار برای توسعه خوشه صنعتی در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم رونمایی از طرح فرش استان خراسان شمالی در بجنورد گفت: ۷۵ درصد از این کسب و کارها هیچ مشکلی با محیط زیست ندارند و اگر به صورت کلان به آن‌ها نگریسته شود توسعه بسیاری از آن‌ها برای ایجاد اشتغال معجزه خواهد کرد.

وی افزود: این سازمان در مدل توسعه خوشه ای به دنبال آن است که تمامی حلقه‌های مفقوده متصل به یک صنعت را احصاء کند.

وی ادامه داد: این سازمان تمام توجه خود را بر این امر گذاشته است که تمام حلقه‌های قبل و بعد از یک تولید را توسعه دهد تا کسب و کار رونق گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی بافنده فرش در کشور وجود دارند که نمی‌توان زمینه صادرات کالا را برای تمامی آن‌ها فراهم کرد، توضیح داد: به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا کنسرسیومی در این زمینه تشکیل دهیم تا در این قالب، فرش ایران را معرفی و زمینه صادرات آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۸ کنسرسیوم صادراتی در کشور تشکیل شده که یکی از آن‌ها متعلق به فرش دستبافت است، اظهار کرد: در این راستا قرار بر این است تا هفت نمایشگاه با محوریت جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها ایجاد شود که یکی از آن‌ها در تاریخ دوم آذرماه سال جاری در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و یک غرفه با نام فرش دستبافت ایران است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه با بیان اینکه دیگر امروز کسی کالا نمی‌خرد بلکه برند خریداری می‌کند، تصریح کرد: امروزه کشورها بر اساس برندهایشان ارزش گزاری می‌شوند و اگر نتوانیم برای کالاهای خود برند تعریف کنیم مشتریان خود را در بازارهای جهانی از دست خواهیم داد.

وی تصریح کرد: هنوز که هنوز است زعفران ایران به نام کشور اسپانیا زده می‌شود و فرش ایران نیز با نام کشورهای دیگر فروخته می‌شود و علت اصلی این امر این بوده که از ظرفیت برند استفاده نکردیم.

سلیمانی تاکید کرد: ثبت جهانی فرش‌های دستبافت ایران، امر بسیار مهم در زمینه برند سازی و جلوگیری از کپی برداری از این محصول توسط سایر کشورها است.