۰ نفر

پیش‌بینی برداشت ۵۵۰ هزار تن مرکبات در جنوب کرمان

۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۸:۳۶
کد خبر: 156084
پیش‌بینی برداشت ۵۵۰ هزار تن مرکبات در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 550 هزار تن مرکبات در این منطقه برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید یعقوب موسوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برداشت مرکبات ارقام زودرس از نیمه دوم مهر با ارقام پرتقال محلی، ناول و لیموشیرین آغاز شد و تا فروردین ماه برداشت پرتقال والنسیا و گریپ فروت رد بلاش به اتمام می رسد.

وی سطح زیرکشت مرکبات در جنوب کرمان را 32 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: مرکبات این منطقه به دلیل عدم استفاده از سموم آفت کش، علف کش و استفاده از کودهای حیوانی و مبارزه تلفیقی آفات، سالم و ارگانیک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: در زمینه مرکبات با پیگیری احداث دومین باغ مادری مرکبات کشور در این منطقه ضمن تامین و توسعه نهال مرکبات شناسه دار با پایه های مقاوم و عملکرد بالا در منطقه سایر استان های مرکبات خیز کشور را هم تامین خواهد کرد.

236 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در جنوب کرمان است که از این مقدار 90 هزار هکتار باغی و 146 هزار هکتار زراعی می باشد.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.