۰ نفر

اقتصاد مقاومتی با تامین امنیت اقتصادی محقق می‌شود

۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳
کد خبر: 155565
اقتصاد مقاومتی با تامین امنیت اقتصادی محقق می‌شود

معاون طرح، بررسی و آموزش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق این هدف، گفت: این مهم با تامین امنیت اقتصادی و افزایش اعتماد عمومی به این حوزه، محقق می‌شود و بدون آن به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی صابری در جمع مدیران مشاغل حساس اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد، تصور نادرست برخی مردم در این خصوص و این که آنها اقتصاد مقاومتی را ریاضت اقتصادی تلقی می کنند، افزود: اقتصاد مقاومتی باید پاسخ درستی به پرسش افکار عمومی بدهد که چه اقداماتی در این حوزه می‌خواهد انجام شود و یا باید صورت بگیرد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی در نظریه‌پردازی‌ها باید به آن توجه و پرداخته شود و متولیان امور باید به آن بپردازند و در جهت تحکیم و تحقق آن تلاش کنند.

وی بر توجه بیشتر به حوزه امنیت اقتصادی تاکید کرد و آن را گامی مهم برای تحقق اهداف و سیاست‌های کلان اقتصادی نظام و دولت دانست و اضافه کرد: برای تامین امنیت اقتصادی، بهبود شرایط اقتصادی و کاهش آسیب پذیری آن به عزم عمومی و مشارکت آحاد جامعه به ویژه مدیران مشاغل حساس نیازمند هستیم.

معاون مرکز حراست وزارت اقتصاد، بینش سیاستی مردم ایران را بالا توصیف کرد و بینش اقتصادی و گفتمان اقتصادی مقاومتی را نیازمند تقویت دانست و گفت: در حوزه تامین امنیت اقتصادی باید از ظرفیت افکار عمومی بهره گیری کنیم و لازمه این کار افزایش دانش اقتصادی مردم است.

وی با بیان اینکه این موضوع یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های حراست وزارت اقتصاد است، افزود: اقتصاد مقاومتی مسئله رفاه مردم، اشتغال، افزایش بهره وری، توسعه بنگاههای اقتصادی، تقویت صادرات را دنبال می کند و موضوعی برون گرا و درون زا است.

صابری، مشارکت مدیران بخش‌های اقتصادی را در توسعه اقتصادی و تامین امنیت اقتصادی یادآور شد و با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تهدید علیه امنیت اقتصادی کشورمان هستند و می خواهند به هر طریق ممکن به اقتصاد ما ضربه بزنند تصریح کرد: باید در این حوزه قوی تر عمل و از الگوی امنیت ملی و مشارکت عمومی در تامین امنیت اقتصادی استفاده کنیم.

این مقام مسئول، نقش رسانه‌ها را نیز در تامین این مهم امنیت اقتصادی مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی مردم به اقتصاد اعتماد داشته باشند آسیب ها و تهدیدات این حوزه کاهش خواهد یافت.

صابری در پایان نیز ظرفیت‌های اقتصادی یزد را خوب توصیف کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی این استان با ارزش‌های اقتصاد اسلامی هماهنگ و  منطبق با ارزش های معنوی است و ظرفیت‌های آن در حوزه اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی فوق العاده است و ظرفیت حراستی نیز باید برای فعال کردن این پتانسیل به کار گرفته شود، چرا که یزد در بسیاری زمینه‌ها می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.