۰ نفر

تولید ۶ محصول دانش‌بنیان برای دام، طیور و آبزیان

۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰
کد خبر: 155265
تولید ۶ محصول دانش‌بنیان برای دام، طیور و آبزیان

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس موفق به طراحی و فرموله کردن 6 محصول مکمل پروبیوتیک مجزا ویژه دام، طیور، آبزیان و اسب شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محصولات این شرکت دانش‌بنیان، حاوی سویه‌های پروبیوتیک قدرتمند و اختصاصی باکتریال، مخمری و پری بیوتیک، در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور فراورده‌های لبنی و صنایع وابسته در تهران معرفی شدند.

فرآیند آزمون‌های فارمی و بالینی محصولات در مزارع دانشگاهی و تجاری نیز از میانه سال 1394 آغاز شده و تاکنون با نتایج رضایت بخش و برخوردهای مثبت همراه بوده است.

پروبیوتیک‌ها طبق تعریف WHO/FAOمکمل‌های غذایی میکروبی هستند که از طریق بهبود تعادل میکروبی روده تأثیرات سودمندی بر میزبان خود (دام، طیور و آبزیان) می‌گذارند و می‌توانند باکتریال یا مخمری باشند.

این شرکت دانش‌بنیان با توجه به طرح کلان ملی جهت تولید مکمل‌های پروبیوتیک دام، طیور و آبزیان توسط متخصصان برتر عرصه فناوری زیستی تاسیس شده است. موسسان این مجموعه پیش‌تر در قالب شرکت دیگری موفق به تولید داروهای پروبیوتیک انسانی شده بودند و طراحی و تولید محصولات توسعه‌ای را نیز در نظر دارند.

فرآیند تحقیق و توسعه به منظور جداسازی سویه‌های پروبیوتیک از منابع بومی کشور از سال 1391 آغاز شد و فرآیند جداسازی، تست‌های تشخیصی و صنعتی‌سازی، ثبت سویه‌ها در پایگاه جهانی NCBI و تولید در مقیاس‌های پایلوت و صنعتی با موفقیت انجام شد.

این شرکت دانش بنیان موفق به اخذ مجوز سازمان دامپزشکی کشور شده و دارای گواهینامه iso 9001:2008 از شرکت DAS انگلستان بوده و عضو پارک فناوری پردیس نیز است.

مکمل‌های پروبیوتیک معرفی شده این شرکت شامل «مکمل پروبیوتیکBio-Aqua Pond®»، «مکمل پروبیوتیک Bio-Aqua ®»، «مکمل اختصاصی محلول در آب پرندگان»، «مکمل اختصاصی مخلوط در دان طیور»، «مکمل پروبیوتیک اختصاصی نشخوارکنندگان»، و «مکمل پروبیوتیک اختصاصی اسب Bio-Equine ®» است.