۰ نفر

نمایده سابق مجلس مطرح کرد:

سهم بورس هنوز درتامین مالی ناچیز است

۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶
کد خبر: 154684
سهم بورس هنوز درتامین مالی ناچیز است

به گفته ابوذر ندیمی، هم اکنون سهم بازار سرمایه در اقتصاد ایران اندکی بیش از 20 درصد است که البته این ظرفیت در بورس وجود دارد که این سهم را تا 50 درصد افزایش دهد و خود را به بازار پول نزدیک کند

مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بازار سرمایه را از ارکان قابل توجه در حوزه اقتصادی دانست و گفت: دولت برای افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد ایران آمادگی دارد.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، ابوذر ندیمی گفت: در قانون برنامه این فرصت به مدیران بازار سرمایه داده شده است که بورس را بر اساس «ایده محوری» و «پروژه گرایی» مدیریت کنند؛ به نحوی که هم کارآفرین مورد حمایت باشد و هم سهم بازار سرمایه در اقتصاد کلان و تامین مالی پروژه ها افزایش یابد.

مشاور سازمان مدیریت افزود: هم اکنون سهم بازار سرمایه در اقتصاد ایران اندکی بیش از 20 درصد است که البته این ظرفیت در بورس وجود دارد که این سهم را تا 50  درصد افزایش دهد و خود را به بازار پول نزدیک کند.

ندیمی با اشاره به فضای مثبت بعد از برجام و سفرهای هیات های سرمایه گذار خارجی به کشور گفت: به طور کلی هرگونه ارتباط ایران با جهان خارج به خصوص اروپای غربی که اقتصاد و صنعت ما بیشتر به آن وابسته است، می تواند هم بر بازار سرمایه و هم بر اقتصاد کلان ما اثرگذار باشد و فضای کسب و کار  را متحول کند.

مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: این تحولات می تواند از طریق ایجاد فضای روانی مثبت، انعقاد قراردادهای جدید، رفع کامل موانع بانکی و سرمایه گذاری های مشترک، اجرای پروژه ها در زمان کوتاه تر و همچنین کاهش هزینه ها محقق شود.

ندیمی همچنین موضوع اشتغال و تولید را دغدغه همه ارکان نظام عنوان کرد و گفت: همکاری دولت و مجلس برای تقویت قدرت تسهیلات دهی بانک ها ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه  اقتصاد کشور  همچنان  "بانک‌محور" است و بانک ها نیز با محدودیت هایی در تسهیلات دهی به بخش تولید مواجه اند، باید این مشکلات بر طرف شود.

 وی با انتقاد از فرآیند فعلی گردش نقدینگی در کشور گفت: هم اکنون گردش نقدینگی در دنیا حداقل 30 تا 40 بار در سال است، حال آنکه در کشور ما یکی دوبار بیشتر نیست.  

مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در پایان از نمایندگان مجلس خواست برای گشایش اقتصاد کشور با تقویت قوانین کارآمد و حذف مقررات  مزاحم به دولت کمک کنند.