۰ نفر

کسب و کار در ایران آسان‌تر است یا کشورهای خاورمیانه؟

۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 154523
کسب و کار در ایران آسان‌تر است یا کشورهای خاورمیانه؟

بر اساس گزارش ٢٠١٧ بانک جهانی، ایران بالاتر از متوسط کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در شاخص سهولت انجام کسب و کار قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش بانک جهانی در زمینه سهولت کسب و کار در سال ٢٠١٧ میلادی، ایران با کسب امتیاز ٥٧.٢٦ بالاتر از متوسط امتیاز کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا با امتیاز ٥٦.٣٦ قرار گرفته است.

نتایج گزارش حاکی از آن است که ایران در  شش زیر شاخص از مجموع زیرشاخص‌های دهگانه انجام کسب و کار بالاتر از متوسط منطقه بوده و در چهار زیر شاخص از متوسط منطقه پایین تر است.

رتبه منطقه‌ای ایران در زیرشاخص‌هایی که در آنها از متوسط منطقه بالاتر است، عبارتند از شاخص‌های اجرای قراردادها، اخذ اعتبار، اخذ مجوزهای ساخت و شروع کسب و کار در رتبه سوم منطقه و در دو شاخص ثبت مالکیت و دسترسی به برق به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم منطقه قرار دارد.

علاوه بر این، بهبود شاخص انجام کسب و کار باعث شده است که ایران بالاتر از کشورهایی نظیر مصر، برزیل، هند، پاکستان و الجزایر در رتبه‌بندی بین‌المللی در جایگاه ١٢٠ جهان قرار گیرد، در حالیکه کشورهایی مانند قطر، کویت، لبنان، ترکیه و روسیه با کاهش امتیاز مواجه شده اند.