۰ نفر

نایب رییس اتحادیه صنایع هوایی فضایی ایران:

نباید جای بخش خصوصی در میز مذاکرات خالی باشد

۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 153941
نباید جای بخش خصوصی در میز مذاکرات خالی باشد

نایب رییس اتحادیه صنایع هوایی فضایی ایران با بیان اینکه بخش خصوصی همواره در شرایط سخت کشور حضور پررنگی داشته است، گفت: درست نیست که جای بخش خصوصی در میز مذاکرات خالی باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود قاسمی روز سه‌شنبه، 4 آبان ماه در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه بخش خصوصی همواره در شرایط سخت کشور حضور پررنگی داشته است، اظهار کرد: باید به دوستان دولتی عرض کنم که بخش خصوصی همان بخشی است که در طول دوران جنگ، تحریم و شرایط سخت به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

وی افزود: امروز که ارتباطات بین‌المللی در حال ترمیم است، درست نیست که جای بخش خصوصی در میز مذاکرات خالی باشد.

قاسمی تصریح کرد: انتظارمان از دولت این است که به بخش خصوصی توجه کند، همان‌گونه که در شرایط سخت به این بخش توجه داشت.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هاب منطقه باید توان بخش خصوصی را در نظر گرفت، گفت: با توان بخش خصوصی می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که ایده‌آل‌هایمان را اجرایی کنیم و کشور را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

نایب رییس اتحادیه صنایع هوایی فضایی ایران با بیان اینکه کشورهایی که اندازه یکی از استان‌های ما نیستند و هم اکنون به عنوان هاب شناخته می‌شوند، افزود: تغییر محل نمایشگاه نشان‌دهنده عدم همکاری با بخش خصوصی بود، اما شرکتهای بخش خصوصی پشت ما را خالی نکردند، البته شاید این نمایشگاه ایده آل ما نباشد اما ثابت کردیم بخش خصوصی توان انجام بسیاری از کارها را دارد.

قاسمی تاکید کرد: دولت باید همکاری کند و موضع خود را با بخش خصوصی به وضوح اعلام کند.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی فضایی ایران با حضور 120 شرکت داخلی و خارجی و مراکز فعال و شرکتهای دانش‌بنیان در عرصه هوایی و فضایی کشور از امروز در محل برج میلاد آغاز به کار کرده و تا هفتم آبان ماه ادامه دارد.