۰ نفر

نوبخت:مبنای تغییر وزیران در دولت یازدهم، توسعه و رشد است

۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 152864
نوبخت:مبنای تغییر وزیران در دولت یازدهم، توسعه و رشد است

سخنگوی دولت پذیرش استعفای وزیران آموزش و پرورش، ورزش و ارشاد از سوی رئیس جمهوری را تصمیمی کارشناسی و براساس نگاه جمعی دولت اعلام کرد.

 محمدباقر نوبخت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما تغییر و تحول در سطح سه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان را در راستای رشد و توسعه و ارتقاء بهره‌وری این سه وزارتخانه بیان کرد و افزود: دولت یازدهم در برابر مجلس و مطالبات مردم مسئول است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: این بازآرایی در سطح وزیران به منظور تسریع در پاسخگویی مطالبات مردم و نیازهای روز جامعه در اقشار مختلفی همچون جوانان، فرهنگیان، بازنشستگان و سطح فرهنگی جامعه انجام شده است. برای جوابگویی به مطالبات مردم از دولت یازدهم و همچنین ارتقاء‌ بهره‌وری در این سه وزارتخانه نیازمند نیروهای تازه نفس‌تر و جوان‌تر هستیم که البته این تغییر از ارزش‌های وزرای پیشین نمی‌کاهد.

سخنگوی دولت گفت: تمام تلاش دولت این است که رضایت مردم را بیشتر و شفافتر به دست آورد.

وی مبنای تحولات در مدیریت عالی وزارتخانه‌های یاد شده را مغایر با فکر عوامانه برخی عنوان کرد و افزود: ساکت کردن منتقدین و مخالفین هدف رئیس جمهور نبوده است؛ زیرا ما منتقدین دولت یازدهم را به رسمیت می‌شناسیم و برای رشد و اصلاح خود به آنان نیازمندیم. دولت یازدهم در یک حرکت جمعی به جمع‌بندی فعلی دست یافت و اقدام به تغییر وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش کرد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک رضایتمندی بیشتری در ذهن مردم پدیدار شود و رشد و توسعه بهتر و به روزتری در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی داشته باشیم و گفت: تحلیل ما برای تغییر وزراء یاد شده بر این نبوده که آنان ضعف‌هایی داشته‌اند بلکه ما به اثربخشی بیشتر و تقویت اهرم‌های بالابر سطح بهره‌وری اندیشیده‌ایم.

وی ادامه داد: این تحول، نوعی نگاه فردی نبوده و تلاش دولت بر این است که همه آن‌چه که در سه سال گذشته حاصل شده مبنایی باشد برای آن‌چه می‌تواند به رشد و توسعه کشور در سال‌های پیش رو بیانجامد به این منظور دولت یازدهم برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگی و ورزشی مردم و جوانان را مورد توجه قرار داده است. این تغییرات از سوی رئیس‌جمهور بر مبنای مؤلفه‌های گوناگون بوده و تصمیم تک‌بعدی‌ای صورت نگرفته است،‌ این تغییرات از شایستگی‌های افراد مورد تغییر نخواهد کاست.

وی همچنین از تأثیرات وزارت آموزش و پرورش بر همه خانواده‌ها و همکاران فرهنگی گفت و افزود: روا نیست فردی که دو بار مورد استیضاح قرار گرفته برای بار سوم زیر سؤال رود، آقای فانی فردی با تجربه و خبره است و ما برای رشد و ارتقاء سطح علمی و آموزشی جامعه و همچنین پاسخگویی به مطالبات خانواده‌ها و همکاران فرهنگی صلاح دیده شده فردی دیگر جایگزین ایشان شود و آقای فانی در جای دیگری از دولت به ارائه خدمات علمی بپردازند.

نوبخت گفت: نفرات جایگزین این وزراء در حداقل زمان معرفی خواهند شد و اگر تصمیم دیگری هم اتخاذ شود به رسانه ها اعلام خواهد شد. در حال حاضر رئیس‌جمهور تصمیم برای تغییر و تحول دیگری ندارد و همه تلاش و همت دولت یازدهم برای رصد و نظارت بر دستگاه های ذیربط خواهد بود، بدون شک اگر تغییری شکل گرفته که البته هزینه بسیاری هم خواهد داشت رئیس‌جمهور سود و منفعت این تغییر را بیشتر از هزینه دیده است.

وی با بیان این‌که «برای همسان‌سازی و ارتقاء‌ سطح معیشت بازنشستگان و فرهنگیان، بهبود وضعیت درآمدی و توان خرید آنان در برنامه ششم توسعه، تدابیری اندیشیده شده که اجرایی خواهد شد» در توضیح ارتقاء سطح معیشت فرهنگیان به افزایش حقوق کارمندان این حوزه از یک میلیون و 200 هزار تومان به دو میلیون و یکصد هزار ریال اشاره کرد و افزود: کاملاً‌ واقفیم که این افزایش کافی نیست و در پی آنیم که این شرایط بهتر شود.