۰ نفر

واگذاری یک تریلیون و ۴۲۰ میلیارد ریال سهم دولتی در ۱۵ سال گذشته

۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰
کد خبر: 151676
واگذاری یک تریلیون و ۴۲۰ میلیارد ریال سهم دولتی در ۱۵ سال گذشته

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری های انجام شده در 15 سال گذشته در مجموع به ارزش یک تریلیون و 420 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پوری حسینی با اشاره به این که حدود 200  شرکت دولتی تا پایان امسال به بخش خصوص واگذار می شود گفت: از زمان تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 نزدیک به یک هزار و 111شرکت در لیست واگذاری ها به بخش خصوصی قرار گرفته‌اند که از این تعداد تاکنون 550 شرکت دولتی واگذار شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس و از میان یک هزار و 111شرکت موجود در لیست واگذاری ها از سال 80 تا امروز حدود 49 درصد این شرکت ها واگذار شده اند.

وی اضافه کرد: واگذاری های انجام شده در 15 سال گذشته در مجموع به ارزش یک تریلیون و 420 میلیارد ریال بوده که 300 میلیارد ریال آن در قالب واگذاری به عموم مردم (شامل از مزایده، سهام تدریجی و سهام ترجیحی)، 300 میلیارد ریال در قالب رد دیون و 300 میلیارد ریال دیگر در قالب سهام عدالت بوده است.

پوری حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده خصوصی سازی و واگذاری ها در کشور امسال بسته می شود گفت: ما در درون سازمان خصوصی سازی از نظر برگزای مزایده مشکلی نداریم و تمام پیش بینی ها در این زمینه صورت گرفته است و بر این اساس باید سایر ارگان ها و سازمان ها با سازمان خصوصی سازی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

پوری حسینی در خصوص سهام عدالت نیز اذعان داشت: آزادسازی سهام عدالت در قالب صندوق های قابل معامله پیش بینی شده است و اگر قرار باشد سودی هم به مشمولین داده شود بنابر تصمیم مجلس و دولت این اتفاق خواهد افتاد.