۰ نفر

فرصت مغتنم افزایش ظرفیت‌های اقتصادی ایران و ویتنام

۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 150207
فرصت مغتنم افزایش ظرفیت‌های اقتصادی ایران و ویتنام

سفیر سابق ایران در ویتنام، درباره روابط ایران با کشورهای آسیایی گفت: با توجه به اشتراکاتی که مانند موضوع فرهنگی وجود دارد، زمینه‎های گفت‎وگو بسیار خوب ارزیابی می‌شود که این مهم می‌تواند به تعمیق مناسبات یاری رساند.

سید کمال ساجدی، سفیر سابق ایران در ویتنام در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تا به حال در این موارد پیشترفت‌های خوبی حاصل شده و دستاوردهای مطلوبی به دست آمده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سجادی در پاسخ به این سؤال که  با توجه به سابقه سفارت شما در ویتنام، ارزیابی‎تان از جایگاه "هانوی" در سیاست خارجی ایران چیست و اساسا برقراری ارتباط تهران – هانوی چه منافعی برای دو طرف و منطقه به همراه دارد، گفت: ویتنام پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط خود را با ایران گسترش داده و با استقرار نظام جمهوری اسلامی با هیأتهای بلند پایه‌ای که به ایران فرستادند، پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت امام (ره) و دولت وقت تبریک گفتند و همچنین در مجامع بین‎المللی و سازمان ملل همکاری نزدیکی بین طرفین وجود دارد.

وی پیرامون سفر رییس جمهور به ویتنام گفت: این سفر در پاسخ به سفر رییس جمهور در اسفند ماه سال گذشته و به دعوت ایشان انجام شد.

سفیر سابق تهران در هانوی، تعمیق روابط بین دو کشور، افزایش ظرفیت‌های افتصادی ۳۰۰ میلیون دلاری به بیش از یک میلیارد دلار و نیز علاقه‎مندی ویتنام به گسترش روابط با ایران را از منافع سفر اخیر روحانی به ویتنام برشمرد.