۰ نفر

برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی؛

طیب نیا عازم واشنگتن شد

۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 150186
طیب نیا عازم واشنگتن شد

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی در راس هیاتی عازم واشنگتن شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه این اجلاس دیدارهای دو جانبه با وزرا و مقامهای اقتصادی چند کشور خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، برگزاری نشست هم اندیشی با وزرای اقتصاد حوزه منا(خاورمیانه و شمال افریقا) و ارایه تجربه موفق ایران در مدیریت بحران کاهش قیمت نفت از جمله برنامه هایی است که در دستور کار وزیر اقتصاد کشورمان در سفر به واشنگتن و اجلاس بانک جهانی قرار دارد.

قائم مقام بانک مرکزی به همراه معاونان ارزی و اقتصادی این بانک نیز به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در نشست واشنگتن حاضر خواهند شد.

این اجلاس فرصتی برای تبادل دیدگاه ها و جلسات دوجانبه با مقامات سایر کشورها به شمار می رود و علاوه بر مقامهای بانک های مرکزی و وزرای دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک ها و موسسات مالی نیز گرد هم می آیند تا با مقامات تجاری و بانکی کشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند.

در این اجلاس نمایندگان بانک مرکزی ایران نیز با مقامات اقتصادی صندوق بین المللی پول و مدیران ارشد بانک های مرکزی و تجاری برخی کشور ها به طور جداگانه دیدار می کنند.

باتوجه به شرایط پسابرجام، در حاشیه این اجلاس، نمایندگان ایران در خصوص راهکار های گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود با مقامات اقتصادی سایر کشورها رایزنی خواهند کرد.

اجلاس پاییزه بانک جهانی از شانزدهم تا هیجدهم مهرماه برگزار خواهد شد.