۰ نفر

تولید ۲۱۵ واگن با مشارکت ایریکو

چین جدیدترین مهمان واگنی ایران

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱
کد خبر: 149727
چین جدیدترین مهمان واگنی ایران

دو شرکت «نانجینگ پوژن» چین و توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو)، تولید بدنه‌ی ۲۱۵ دستگاه واگن متروی سه کلان شهر ایران را با امضای قراردادی رسمی آغاز کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  طی مراسمی که با حضور مدیران عامل شرکت‌های ایریکو، پوژن، گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان و تنی چند از مدیران وزارت کشور و سازمان قطار شهری برگزار شد، قرارداد تولید بدنه‌ی واگن‌های شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان بین شرکت‌های پوژن و ایریکو به امضا رسید.

 شرکت «سی آر سی نانجینگ پوژن» در پی برگزاری مناقصه‌ای که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های وزارت کشور برگزار شد، مسئولیت تولید ۳۱۵ واگن مترو را در کشور بر عهده گرفت. تاکنون تعداد ۱۰۰ دستگاه واگن موضوع این قرارداد به صورت CBU وارد کشور شده و قرار است در ادامه، تولید ۲۱۵ واگن نیز به صورت PLB با همکاری طرف خارجی در داخل کشور تولید شود.

 مرتضی مقدمی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های فنی و دانش بالای نیروی انسانی ایریکو در تأمین نیاز واگن کشور گفت: باتوجه به اینکه خوشبختانه توسعه حمل و نقل ریلی دراولویت‌های کاری دولت قراردارد، امیدوارم ظرفیت ایجادشده در شرکت ایریکو برای تولید واگن، درخدمت تامین ناوگان حمل ونقل درون شهری وبرون شهری کشور قرارگیرد و شرکت ایریکو بتواند متناسب با توانمندی‌های خود و باهمکاری شرکت پوژن نقشی محوری در پاسخگویی به تامین واگن‌های مورد نیاز بر عهده داشته باشد.

لی دینگ نان مدیر عامل شرکت پوژن نیز با تأکید بر روابط دوستانه‌ی دو کشور ایران و چین و همکاری متقابل پوژن با ایران در زمان تحریم‌های قدرت‌های بزرگ، ابراز امیدواری کرد: انعقاد این قراداد بتواند قدم مؤثری در توسعه ظرفیت‌های ساخت داخل کشور ایران و همکاری بیشتر پوژن با صنایع داخلی ایران باشد.