۰ نفر

طرح جدید کاهش تصدی گری دولت

۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳
کد خبر: 147030
طرح جدید کاهش تصدی گری دولت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی طرح اصلاح ساختار نهادهای مالی در مجلس تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر طرح اصلاح ساختار نهادهای مالی به منظور جلوگیری از تصدی‌گری‌ها، از نهایی شدن طرح اصلاح ساختار نهادهای مالی تا دو ماه آینده در مجلس خبرداد و گفت: باید از تصدی‌گری دولت در اقتصاد به صورت عملی جلوگیری شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح اهداف طرح اصلاح ساختار نهادهای مالی اظهارداشت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور به طور واقعی استفاده شود. بر اساس این طرح از تصدی گری دولت در اقتصاد به صورت عملی جلوگیری می شود.

پورابراهیمی افزود: از اهداف دیگر طرح اصلاح ساختار نهادهای مالی، افزایش کارایی، بهره وری، جلوگیری از فساد و رانت اقتصادی در کشور است. وی با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های اصل‌۴۴ قانون اساسی به طور کامل اجرایی و صحیح اجرایی شود تاکید کرد: کارهای کارشناسی در زمینه طرح اصلاح ساختار نهادهای مالی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: درصورت تصویب طرح مذکور، ساختار نهاد‌ها ازجمله تأمین اجتماعی که جمعیت قابل توجهی را درکشور تحت پوشش خود دارد، به‌ طور کامل تغییر می‌کند.