۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

وضعیت اقتصادی و اشتغال پیچیده است

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۳۵
کد خبر: 146528
وضعیت اقتصادی و اشتغال پیچیده است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی کشور پیچیده است و همچنین وضعیت پیچیده ای در حوزه اشتغال داریم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، سید ناصر موسوی عصر امروز در همایش تخصصی رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور پیچیده است و همچنین وضعیت پیچیده ای در حوزه اشتغال داریم. 

وی بیان کرد: همه مردم ایران شاهد بحران در اقتصاد کشور هستند و شاهد حلقه های مفقوده ای در توسعه اقتصادی کشور هستیم. 

این مسؤول با اشاره به اهمیت دادن به اشتغال و کارآفرینی، تصریح کرد: این دو از نیازهای جامعه است و ما در مجلس برای بحث مالیاتی حدود 500 قانون دست و پاگیر را حذف کردیم که آماده ارائه به صحن علنی مجلس است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آمایش سرزمینی را جدی نگرفتیم و بسیاری از کارها به صورت جزیره ای و الگوبرداری از مناطق دیگر انجام شده است. 

وی تأکید کرد: اهمیت به بخش گردشگری را باید جدی گرفت، طرح هایی در این زمینه می تواند در راستای توسعه اقتصادی مناطق نقش آفرین باشد. 

موسوی تصریح کرد: برای تسهیلات مالیاتی برای بخش معادن از تجارب کشورهای مختلف الگوبرداری کنیم. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش داشتیم حضور کارآفرینان در فضای اقتصادی کشور نهادینه و از توسعه صادرات حمایت شود. 

وی عنوان کرد: اهمیت به صادرات غیر نفتی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی که اقتصادی برون گراست را در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری می کنیم و دنبال تسهیل فضای کسب و کار هستیم. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برای صادرات موانع را بر خواهیم داشت.