۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع بیمه مرکزی؛

عملکرد بیمه مرکزی در راستای اعتلای صنعت بیمه قابل قبول است

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۶
کد خبر: 146378
عملکرد بیمه مرکزی در راستای اعتلای صنعت بیمه قابل قبول است

رویکرد اصلی بیمه مرکزی تمرکز بر نظارت و سیاستگذاری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وزیر امور اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی سالیانه بیمه مرکزی، عملکرد این سازمان در راستای اعتلای صنعت بیمه را قابل قبول دانست و گفت:راهکارهای مناسبی برای دست یابی به اهداف بلند مدت اتخاذ شده است.

وی صورت های مالی بیمه مرکزی را مثبت ارزیابی کرد وگفت: برخی از مشکلات و کاستی های صنعت بیمه  با برنامه ریزی و پیشنهادات کاربردی ارائه شده برطرف می شود.

دکتر طیب نیا وزیر امور اقنصادی و دارایی اضافه کرد: صنعت بیمه کشور در مقایسه با وضعیت بیمه در جهان از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست و باید برنامه ریزی به گونه ای باشد تا به جایگاه بهتری برسیم.

دکتر طیب نیا اضافه کرد: این صنعت به لحاظ داشتن سهم در تولیدات کشور و ترکیب انواع پوشش های بیمه ای دارای مشکلات زیادی است و قاعدتا صنعتی که باید ریسک ها را پوشش دهد نباید خودش در معرض ریسک باشد.

وی با اشاره به حضور دکتر همتی در صنعت بیمه کشور گفت: استفاده از توانمندی ایشان به عنوان یک سرمایه، می تواند شرایط بیمه را از وضعیت فعلی عبور دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این نکته که برای بیمه مرکزی هم به مانند سایر حوزه های وزارت خانه برنامه عملیاتی تدوین شده است، گفت: در این برنامه با استفاده از نظرات کارشناسان بیمه مرکزی تلاش شده بود تا به اهداف از پیش تعیین شده محقق شود.

دکتر طیب نیا با اشاره به انعطاف این برنامه افزود: این برنامه قابلیت بازنگری و اصلاح در بازه های مختلف زمانی را دارد تا رفتارهای اجرایی ما به صورت سنجیده و منطبق با برنامه باشد و از روزمرگی پرهیز شود.

رییس مجمع بیمه مرکزی ، ابراز امیدواری کرد، صنعت بیمه به جایگاه مناسب و شایسته ای برسد و با پوشش دادن ریسک ها و عدم اطمینان دادن ها زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر فراهم کند.

بیمه

بیمه

بیمه