۰ نفر

سند محکوم کردن اقدام FATF از سوی لابی صهیونیست ها (آیپک)

FATFخطرناک و بخشیدن مشروعیت بادآورده به ایران است

۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 144669
FATFخطرناک و بخشیدن مشروعیت بادآورده به ایران است

سند محکوم کردن اقدام FATF از سوی لابی صهیونیست ها (آیپک) "این اقدام خطرناک و بخشیدن مشروعیت بادآورده به ایران است".

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی طیب نیا، وزیر اقتصاد، در مصاحبه سه شنبه شب خود با اخبار شبانگاهی دفاع بسیار قوی و مستدلی از خارج شدن ایران از لیست سیاه FATF کرد و آن را دستاورد درخشان دیپلماسی اقتصادی کشور دانست. او به تمام انتقادات پاسخ داد بطوری که مجری منتقد برنامه نیز اقناع شده و برایش مشخص شد که منتقدان بدون خواندن متن ضوابط FATF و بدون داشتن شناخت کافی به انتقاد از اقدام کشور در این زمینه پرداخته اند.

در پایان این مصاحبه، طیب نیا اعلام کرد که صهیونیست ها بیشترین لابی را به کار بردند تا ایران از لیست سیاه خارج نشود و بعد از خروج هم در بیانیه ای این اقدام FATF را محکوم کرده و آن را خطرناک توصیف کرده اند.

منتقدان جوان وزیر اما که از اصحاب رسانه های منتقد دولت هستند، امروز در توئیتر با هشتک "اکاذیب بروبچ روحانی" عنوان کرده اند که آیپک مخالف این اقدام FATF نبوده و با بازی با کلمات حرف وزیر را زیر سوال برده اند.

FATF

FATF

همانطور که در نقاط هایلایت شده تصویر مشاهده می کنید، آیپک در بیانیه شدید اللحنی نه تنها این اقدام FATF را محکوم کرده که آن را خطرناک خوانده و هشدار داده که این اقدام به معنای ادغام ایران با دنیا و بخشیدن مشروعیتی بادآورده به ایران است.

ترجمه برخی از عبارات متن اعتراض آیپک به FATF : "FATF بصورت غیرمنتظره ای تصمیم به تعلیق دستور خود برای اقدامات تقابلی علیه ایران برای یک دوره 12 ماهه با اظهار امیدواری نسبت به بهبود عملکرد ایران گرفت. این تصمیم FATF خطرناک است... حتی اگر فردی تصور کرده باشد که ایران دست از حمایت از گروه های تروریستی برمی دارد، تعهد ایران به FATF تنها یک قول است. نتیجه نهایی این است که FATF اقدامات تقابلی خود علیه ایران را صرفا در مقابل یک تعهد ناکارا از سو بزرگترین حامی تروریسم در دنیا برداشته است. اجازه دادن به ایران برای ادغام دوباره با سیستم بانکی جهانی در حالی که بهبودها قابل ملاحظه در رفتار این کشور مشاهده نمی شود، امنیت سیستم جهانی را به خطر انداخته و مشروعیت بادآورده ای را به ایران می بخشد."

حال این که برخی چگونه این عبارات را بصورتی معکوس تعبیر می کنند یا باید زبان انگلیسی اشان را تقویت کنند یا اجازه ندهند که جناح سیاسی اشان تا این اندازه قضاوت های کارشناسی اشان را دچار خدشه کند.