۰ نفر

"تهران ببین، منطقه آزاد تحویل بگیر" + عکس

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۰۳
کد خبر: 144306
"تهران ببین، منطقه آزاد تحویل بگیر" + عکس

در حالی که وضعیت بازار لوازم خانگی در قروق محصولات و برندهای وارداتی است پدیده جدیدی در بازار با عنوان فروشگاه‌هایی که فقط در آن‌ها کالاها نمایش داده می‌شود، به چشم می‌آید، این فروشگاه‌ها با به نمایش گذاشتن محصولات خارجی، تحویل آن‌ها را فقط در مناطق آزاد به مشتریان ترتیب می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان،‌ با چرخی در بازار لوازم خانگی می‌توان به وضوح مشاهده کرد که حتی در سردرهای مغازه‌ها هم دیگر اسم برندهای ایرانی به چشم نمی‌خورد چه رسد به این که کالای ایرانی در آنها عرضه شود و فقط تعداد محدودی از مغازه‌ها برخی کالاهای ایرانی را عرضه می‌کنند.

اما در بین فروشگاه‌هایی که مملو از محصولات برندهای خارجی است، پدیده جدیدی چشم مردم را به خود خیره کرده‌ است و آن فروشگاه‌هایی هستند که با نوشته‌ای جالب مردم را به فکر فرو می‌برد. این مغازه‌ها بروی در ورودی خود برگه‌ای با این مضمون که "اجناس نمایشگاهی، فروش کالا در مناطق آزاد" الصاق کرده‌اند، این جمله به معنای آن است که مردم و تجار می‌توانند در این فروشگاه‌ها محصولات را پسند کنند و در مناطق آزاد تحویل گرفته همچنین به هر صورتی که خود می‌خواهند از مناطق آزاد وارد کشور کنند.

این پدیده نو ظهور به صورت علنی ترویج دورزدن قانون واردات است که هر کسی می‌تواند با قیمتی ارزان‌تر و به هر تعداد که بخواهد با هر وسیله‌ای و بدون پرداخت عوارض، حق گمرکی و سایر بحث‌های اداری، کالا را وارد کشور کند و هیچ گونه مشکلی برای این دسته افراد ایجاد نشود.

یکی ازفروشندگان این واحدهای صنفی در گفت‌و‌گو با میزان به بررسی این پدیده پرداخت و گفت: این کالاها به صورت عمده و به تعداد بالا توسط تجارخریداری می‌شود و به دلیل آنکه خرید تکی آن صرفه اقتصادی برای متقاضیان به همراه ندارد، آنچنان از سوی خریداران تک مورد استقابل قرار نگرفته و ترجیح می دهند که کالا را از بازار و همراه با گارانتی خریداری کنند.

وی افزود: این کالاها فقط برای نمایش در داخل است و برای پرداخت نشدن مالیات در انبارهای مناطق آزاد نگهداری می‌شوند که تجار می‌توانند برای تحویل گرفتن این کالاها به شرکت‌هایی که در مناطق آزاد وجود دارد مراجعه کرده و به هر صورتی که خود می‌خواهند، می‌توانند به سرزمین اصلی وارد کنند.

در پابان باید دید دروازه‌های قاچاق تا به کی به این راحتی و در مقابل چشم مردم باز خواهد ماند و سوء استفاده گران ارز را از داخل کشور در مقابل کالاهای وارداتی قاچاق به بیرون از مرزها سرازیر خواهند کرد و تولید ملی تا به کی باید با مسئله قاچاق دست و پنجه نرم کند.

راه جدید قاچاق رسمی از مناطق آزاد/