۰ نفر

حجم ترانزیت بین المللی داده های کشور پنج برابر شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸
کد خبر: 144282
حجم ترانزیت بین المللی داده های کشور پنج برابر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش پنج برابری حجم ترانزیت بین الملل ایران در سه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان ترانزیت کنونی تا یک و نیم سال آینده چهار برابر می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «محمود واعظی» امروز (سه شنبه) در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی ایران کانکت 2016 در محل هتل اسپیناس پالاس تهران به خبرنگاران اعلام کرد: ترانزیت برای کشور درآمد ایجاد خواهد کرد و برای رسیدن به این هدف با شرکت های بین المللی مذاکره خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برگزاری کنفرانس بین المللی ایران کانکت 2016 گفت: این اجلاس سالیانه دو بار در کشورهای مختلف برگزار می شود و از سال های پیش شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده ایران تلاش خود را برای برگزاری آن در ایران انجام داده بود.

واعظی ادامه داد: با وجود تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه ایران امروز شاهدیم که همه اپراتورهای بزرگ جهان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ایران آمده اند تا برای سرمایه گذاری و همکاری مذاکره کنند.

وی تاکید کرد امکانات ایران در زمینه انتقال داده و پهنای باند دیدگاه اپراتورهای بزرگ را نسبت به ایران تغییر می دهد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد بتوان در بخش تولید محتوا و نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) و نیز انتقال فناوری با این شرکت ها وارد مذاکره شد.

واعظی عنوان کرد: از نظر شرکت هایی که در این کنفرانس حضور دارند، بخش ارتباطات ایران در 10 سال آینده رشد بالایی می کند و قصد دارند فناوری های خود را به ایران انتقال دهند.

این مسوول جذب سرمایه گذاری خارجی را یکی از اهداف کنفرانس ایران کانکت2016 دانست و گفت: ایران با توجه به همسایگی با 16 کشور در خشکی و آب، چهارراه ترانزیت ارتباطی منطقه است و از آنجا که ترانزیت داده به عنوان یک آورده میان کشورهای دنیا مطرح است، می تواند به توسعه ایران کمک بزرگی کند.

واعظی یادآوری کرد: بر اساس اطلاعات اتحادیه جهانی مخابرات طبق ارزیابی های پارسال، رتبه ایران برای توسعه این بخش از یکصد و هفدهم در آغاز دولت به نود و دوم ارتقا یافته است که این از رشد این بخش نشان دارد.

کنفرانس بین المللی ایران کانکت از صبح امروز با حضور 200 شرکت خارجی و 200 شرکت داخلی آغاز شده است. 

ایران کانکت از 10 سال پیش توسط یک شرکت مجری غیردولتی انگلستان در کشورهای مختلف برگزاری می شود. 

در این کنفرانس مدیران بلندپایه شرکت های فعال درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطال گرد هم می آیند و با معرفی توانمندی های موجود، آخرین اطلاعات درباره نوآوری ها و فناوری های نوین این بخش را تبادل می کنند.