۰ نفر

اعطای ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط

۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲
کد خبر: 144032
اعطای ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط

اعطای حدود ۶ هزار میلیارد تسهیلات حمایتی به صنایع کوچک و متوسط کشور، موضوعی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت از آن در حاشیه افتتاح واحد تولید شیر آلات کنترلی داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در جمع خبرنگاران با بیان این که حدود یک سوم از تسهیلات حمایتی به واحد های صنعتی کشور اعطا شده است گفت: تا امروز حدود ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط داده شده است که پیشبینی می‌شود تا پایان امسال تهداد واحد هایی که از این تسهیلات بهره خواهند برد، از ۷۵۰۰ واحد به ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط خواد رسید.   

ظهر امروز با افتتاح خط تولید شیرآلات کنترلی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران به جمع تولیدکنندگان این ابزار مهم نفتی، که یکی از ۱۰ اولویت وزارت نفت نیز به شمار می‌رود پیوست که در این مراسم نعمت‌زاده با اشاره به اهمیت این پروژه، آن را یکی از افتخارات بین‌المللی ایران در آینده توصیف کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت ما باید صادرات‌محور باشد، اظهار کرد: اگر در قطعات صنعتی که امکان تولید آنها در داخل وجود ندارد وارداتی اتفاق می‌افتد مشکلی نیست ولی باید در نظر داشت که در صورت واردات ۱۰۰ میلیون دلار کالای خارجی بتوانیم حداقل به همین مقدار نیز صادرات داشته باشیم یا در واحدی مانند میکولو که توان خوبی برای تولید و صادرات دارد حتی بتوانیم این رقم را به دو برابر واردات برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از اتفاقات مفیدی که در این پروژه حادث شده این است که تلاش شده تا از حداکثر توان داخلی استفاده شود به گونه‌ای که در همین شهرک شمس‌آباد شش واحد شناسایی شده که می‌توانند بخشی از نیازهای خط تولید این کارخانه را برطرف سازند.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت ساخت شیرآلات نفتی، گفت: درخواست دیگری که از مدیر گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر داشتم این بود که کاری را در عسلویه در خصوص تعمیر و نگهداری شروع کنند تا آنجا به پایگاه تعمیر، نگهداری و سرویس شیرآلات نفتی و گازی تبدیل شود تا این تجهیزات برای تغییر از کشور خارج نشوند.  

کارخانه نیکولو که در حوزه تولید شیرآلات صنعتی و تکنولوژی بالا به طور خاص برای صنعت نفت و گاز به طور خاص شیرآلات کنترلی ۱۵ نوع محصول مختلف را تولید خواهد کرد، با همکاری شرکای آلمانی و ایتالیایی به بهره‌برداری خواهد رسید که در این میان با آموزش متخصصان ایرانی انتقال تکنولوژی این دسته از محصولات با اهمیت در اختیار صنعتگران ایرانی قرار می‌گیرد.