۰ نفر

وزیر صنعت ،معدن و تجارت اعلام کرد

ایجاد ٢٣۰ هزار فرصت شغلی جدید در دولت تدبیر و امید

۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 143003
ایجاد ٢٣۰ هزار فرصت شغلی جدید در دولت تدبیر و امید

با ساخت و ایجاد واحد های تولیدی و صنعتی جدید در 3 سال گذشته بیش از 230 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وزیر صنعت ،معدن و تجارت که به عنوان معین دولت در راس هیاتی در آخرین روز از هفته دولت به استان البرز سفر کرد ، در نشست شورای اداری استان البرز گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی ساخته و راه اندازی شد و بیش از 6 هزار طرح توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و تلاش برای اجرای منویات ایشان افزود: در قالب طرح رونق تولید تاکنون به بیش از 5 هزار واحد تولیدی و صنعتی کوجک و متوسط تسهیلات اعطا شده است.

محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه بیش از 80 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور فعال است و 40 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است گفت: احیا ورونق واحدهای راکد و نیمه راکد و حمایت از واحدهای فعال از برنامه های مهم وزارت صنعت،معدن و تجارت است.

وی هم چنین به تعهد 1.6 میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی در کشور بعد از توافق برجام اشاره و تصریح کرد: این تعهدات در هیات عالی نظارت بر سرمایه گذاری خارجی امضا شد و بخشی از آن نیز در هفته دولت امسال در قالب طرح های مختلف محقق شد.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت سهم 36 درصدی بخش صنعت ، معدن و تجارت را در تولید ناخالص ملی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: 1.7 از رشد اقتصادی  3 درصدی کشور در سال 93 مربوط به صنعت ،معدن و تجارت است.

وی بر اهمیت ایجاد بازار مناسب برای تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و دسترسی به راه های بین المللی باید علاوه بر بازار داخلی ، به بازار خارجی نیز توجه ویژه داشته باشیم.