۰ نفر

نوبخت:اختصاص فاینانس برای تولید ۲۰۰۰ واگن قطار شهری

۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
کد خبر: 142974
نوبخت:اختصاص فاینانس برای تولید ۲۰۰۰ واگن قطار شهری

سخنگوی دولت گفت: در شورای اقتصاد برای تولید 2000 دستگاه واگن بالغ بر 2 میلیارد دلار اجازه استفاده از فاینانس داده شد.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با رسانه‌ها اظهار کرد: برای کمک به بهبود وضعیت آلودگی هوا و شرایط زیست‌محیطی و تسهیل در حمل و نقل شهری یکی از سیاست‌های درست که فعال شدن حمل و نقل شهری به صورت قطار شهری است را در دستور کار داریم اما واگن های کافی با تکنولوژی روز تولید نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: ما 4 تولید کننده داخلی داریم که برای فعال‌تر شدن استفاده از تکنولوژی روز در شورای اقتصاد برای تولید 2000 دستگاه واگن بالغ بر 2 میلیارد دلار اجازه استفاده از فاینانس داده شد.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه در هیات وزیران 3 ماده به برنامه ششم توسعه افزوده شد، عنوان کرد: ما ضمن ارائه برنامه ششم به مجلس فقط احکامی که مورد نیاز بود را آورده بودیم اما مجلس محترم می‌خواست اهداف هم در برنامه باشد که به احترام مجلس دولت 3 ماده دیگر به این لایحه تقدیمی اضافه کرد. در این 3 ماده اهداف کمی کلان و بخشی، منابع لازم برای سرمایه‌گذاری و اولویت هایی که برای موضوعات مختلف در برنامه ششم توسعه است تصویب کرد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به آماری که در این سه ماده آمده یادآور شد: در این اهداف پیش بینی شده از سال 95 تا 99 رشد اقتصادی 8 درصد، تولید سرانه 6.7 درصد، بهره وری کل عوامل تولید 2.8 درصد، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص سالانه 15.4 درصد، رشد خواهد داشت و پیش بینی می شود نرخ تورم و بیکاری در پایان برنامه یک رقمی شود.

وی همچنین بیان کرد: در این برنامه پیش بینی شده سالانه در کشاورزی 5 درصد، نفت 9.3 درصد، معدن 8.8 درصد، صنعت 9.3 درصد، آب برق و گاز 8.3 درصد، ساختمان 6.4 درصد، حمل و نقل و انبارداری 8.3 درصد، ارتباطات 19.4 درصد و خدمات 5.8 درصد رشد داشته باشیم.